Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

I jak tu żyć bez WuZetki

Konrad Majszyk 12-03-2009, ostatnia aktualizacja 16-03-2009 13:14

Na most Śląsko-Dąbrowski przez cztery miesiące wjazd będą miały nieliczne autobusy, które nie dadzą rady zabrać tłumu pasażerów. Jak pokonać Wisłę? Tramwajem przez most Poniatowskiego albo Gdański. Albo ze wspólnym biletem: pociągiem kursującym linią średnicową.

organizacja ruchu przy pl. bankowym i parku praskim oraz objazdy zamkniĘtej mŁynarskiej
źródło: Życie Warszawy
organizacja ruchu przy pl. bankowym i parku praskim oraz objazdy zamkniĘtej mŁynarskiej
Od niedzieli korki czekają nas też na drugim krańcu Trasy W-Z, czyli skrzyżowaniu Wolskiej z Młynarską. Z powodu budowy pasa dla tramwajów zamknięta zostanie Młynarska, między ul. Wolską a Obozową. To zła wiadomość dla bemowian dojeżdżających tędy do centrum. Objazd poprowadzi ul. Płocką. Na skrzyżowaniu Płockiej z Obozową powstanie tymczasowa jezdnia do skrętu w lewo (z Płockiej w Obozową). Przy dawnym Pedecie nie skręcimy w Młynarską, a przejazd Wolską będzie zwężony do jednego pasa w każdą stronę. Przez Górczewską i Leszno oraz Żytnią przejedziemy tylko na wprost (bez skręcania). Objazdy potrwają do 20 czerwca.
źródło: Życie Warszawy
Od niedzieli korki czekają nas też na drugim krańcu Trasy W-Z, czyli skrzyżowaniu Wolskiej z Młynarską. Z powodu budowy pasa dla tramwajów zamknięta zostanie Młynarska, między ul. Wolską a Obozową. To zła wiadomość dla bemowian dojeżdżających tędy do centrum. Objazd poprowadzi ul. Płocką. Na skrzyżowaniu Płockiej z Obozową powstanie tymczasowa jezdnia do skrętu w lewo (z Płockiej w Obozową). Przy dawnym Pedecie nie skręcimy w Młynarską, a przejazd Wolską będzie zwężony do jednego pasa w każdą stronę. Przez Górczewską i Leszno oraz Żytnią przejedziemy tylko na wprost (bez skręcania). Objazdy potrwają do 20 czerwca.
źródło: Życie Warszawy

Od niedzieli na most Śląsko-Dąbrowski nie da się wjechać z żadnej strony. Od strony pl. Bankowego kierowcy mogą dotrzeć najdalej do ul. Bielańskiej i stąd do pl. Teatralnego. Jadący od strony Dw. Wileńskiego zwężoną Radzymińską zatrzymają się przy „czterech śpiących“ (trzeba tu odbić w Targową, którą możemy przebijać się do Jagiellońskiej albo Sokolej). Wpychanie się autem aż tak daleko nie ma sensu: oznaczałoby godziny spędzone w korku. Jak jeździć? Oto rady dla kierowców.

Od strony Marek i Targówka:

już w Markach kierować się na Trasę Toruńską, odbić w ul. Szwedzką, Starzyńskiego i na most Gdański

z ronda Starzyńskiego przez ul. Jagiellońską do Wybrzeża Szczecińskiego i mostu Świętokrzyskiego.

Od strony Pragi-Południe:

Z ronda Wiatraczna na most Poniatowskiego albo na Trasę Łazienkowską

z ul. Zamoyskiego na most Świętokrzyski albo Poniatowskiego.

Od strony Woli i Śródmieścia: Świętokrzyską i Tamką na most Świętokrzyski objazdami wiaduktu obok Dw. Gdańskiego na most Gdański.

Z Bielan i Żoliborza:

Marymoncką i al. Prymasa Tysiąclecia na most Grota objazdami Andersa na most Gdański.

Z Wilanowa i Mokotowa:

al. Witosa i Trasą Siekierkowską na most Siekierkowski Czerniakowską na most Łazienkowski.

Pasażerom odradzamy korzystanie z autobusów linii Z-1, Z-2, 190 i 390 kursujących mostem Śląsko-Dąbrowskim. Będą one w stanie przewieźć tylko 5,4 tys. osób na godzinę, czyli dwa razy mniej niż obecnie z tramwajami! Na dodatek będą musiały kluczyć „ślimakami” na Nowym Zjeździe i Grodzkiej. Na moście będą miały do dyspozycji tylko jeden pas, a ruch będzie się na nim odbywał wahadłowo.

Przy Dworcu Wileńskim lepiej wsiąść do autobusu – np. linii 162 czy 512 – który dojeżdża do stacji PKP Stadion. Tam można wskoczyć do pociągu SKM albo Kolei Mazowieckich, jadącego do centrum średnio co trzy minuty. Wystarczy bilet miejski – od dobowego w górę.

Do wyboru mamy też linie tramwajowe 7, 21 i 25, kursujące z Dworca Wileńskiego przez most Poniatowskiego, albo 1, 4, 13, 28 i 41, które jeżdżą przez most Gdański do stacji metra.

TRAMWAJE

Zawieszone linie: 2, 32 i 46.

Nowe linie:

41 (Żerań, Annopol, Budowlana, rondo Żaba, most Gdański, Słomińskiego, rondo „Radosława”, al. Jana Pawła II, Andersa, Międzyparkowa, Słomińskiego i z powrotem na Żerań

47 (Kawęczyńska, Kijowska, Targowa, Zamoyskiego, Grochowska, Gocławek)

Zmiany tras:

4 (od ronda Żaba, przez Starzyńskiego, most Gdański, Międzyparkową i Andersa, do pl. Bankowego)

7 (od Dworca Wileńskiego, 11 Listopada, Stalową, do Czynszowej)

13 (Jagiellońską, mostem Gdańskim, Słomińskiego obok Arkadii, al. Jana Pawła II, Wolską i Powstańców Śląskichdo Górczewskiej)

23 (z cm. Wolskiego: Wolską i al. Solidar-ności do zawrotki przy stacji Ratusz)

24 (Prostą, Kasprzaka, Skierniewicką do Rogalińskiej)

26 (al. Solidarności do stacji Ratusz)

28 (Targową i Grochowską do ronda Wiatraczna)

AUTOBUSY

Zawieszona linia:

E-3 (zostanie zastąpiona przez 400)

Linie zastępcze:

Z-1 (Koło, Obozowa, Płocka, Wolska, al. Solidarności, metro Ratusz, most Śląsko-Dąbrowski, Dw. Wileński)

Z-2 (Dw. Wileński, most Śląsko-Dąbrowski, al. Solidarności, metro Ratusz)

Nowa linia:

400 (z ronda „Radosława” trasą linii 500 do pętli Bródno)

Zmiany tras:

162 (z Targówka: Radzymińską, obok Dw. Wileńskiego, Jagiellońską, do PKP Stadion, mostem Świętokrzyskim do PKP Powiśle)

190 (dodatkowy przystanek Starówka na Trasie W-Z)

390 (most Śląsko-Dąbrowski, al. Solidarności, Okopowa)

410 (z Grot al. Solidarności do Bielańskiej)

520 (przez al. Solidarności, Leszno, Górczewską i Księcia Janusza do Koła)

522 (Górczewską, Płocką, Wolską i al. Solidarności)

N21 (z Dworca Centralnego, al. Solidarności, Targową i Grochowską)

N42 (Górczewską, Płocką i Wolską).

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy