Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Estakady, pociągi i autobusy: cienko z przetargami

kmaj 25-05-2009, ostatnia aktualizacja 26-05-2009 20:59

Wiadukt na Andersa znów się spóźnia. SKM nie spieszy się z zakupami taboru. Nadjeżdżają autobusy, ale mocno po czasie.

autor: Jakub Ostałowski
źródło: Fotorzepa

Po raz trzeci Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych przełożył wczoraj otwarcie ofert w przetargu na nowy wiadukt na Andersa. Nowy termin: 29 maja. Czy najbliższy piątek to już ostateczna data? – Wszystko na to wskazuje. Ale ręki sobie za to nie dam uciąć – odpowiada rzeczniczka ZMID Małgorzata Gajewska.

Fora internetowe huczą już od żartów, że tymczasowy wiadukt na Andersa – tzw. Syrena – będzie kolejną wieczną prowizorką. Powód przetargowych opóźnień wciąż ten sam: pytania od oferentów. Ich liczba nie wzrosła znacząco od ubiegłego tygodnia (jest ich ponad 600), ale projektant nie nadąża z odpowiedziami. Nowy wiadukt na Andersa ma zostać otwarty w połowie 2011 roku.

Szybka Kolej Miejska miała wczoraj zaprosić producentów taboru do złożenia ofert w przetargu na 13 pociągów do obsługi lotniska Okęcie. Termin także nie został dotrzymany. Dlaczego? Według prezesa SKM Leszka Walczaka, dopiero w piątek wpłynęły materiały, których komisja zażądała dodatkowo od oferentów. Szacunkowa wartość tego zamówienia to 299 mln zł. Kontraktem interesuje się Bombardier, Newag, PESA, Stadler i Cegielski w konsorcjum OFV.

Za to Zarząd Transportu Miejskiego ruszył w końcu z pierwszym etapem przetargu na przewoźnika, który w latach 2009 – 2016 będzie woził pasażerów 50 nowymi autobusami. O kontrakt wart prawie 240 mln zł rywalizują: ITS Michalczewski, Mobilis, Dolnośląskie Linie Autobusowe, PKS Chojnice, PKS Grodzisk Mazowiecki i Raf Trans. Umowa miała zostać podpisana w marcu, ale pierwsza aukcja została unieważniona.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane