Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Nadchodzą nowe korki

Konrad Majszyk 03-01-2010, ostatnia aktualizacja 04-01-2010 18:45

Drogowcy zamkną w poniedziałek ul. Wirażową obok lotniska Okęcie. Kierowców czeka także druga niemiła niespodzianka – zwężenie, i tak już zakorkowanej, Trasy Toruńskiej.

źródło: materiały prasowe
źródło: Życie Warszawy

Utrudnienia na Wirażowej mają się rozpocząć w poniedziałek o godz. 22. Wyłączony z ruchu zostanie odcinek między łącznikiem z ul. Gordona Bennetta a przejazdem kolejowym PKP.

Ta wiadomość wywołuje poruszenie nie tylko u kierowców, ale też u tzw. spotterów, którzy z fotoobiektywami „polują” codziennie na lądujące na Okęciu odrzutowce. Na specjalistycznych forach internetowych – np. Lotnictwo.net.pl – wypytują się o szczegóły nowej organizacji ruchu.

Uciekać z Wirażowej

Do lotniska Okęcie nadal da się dotrzeć przez ul. Poleczki, ale objazdem. Kierowcy jadący od strony Ursynowa będą musieli skręcić w lewo – w stronę ul. Bennetta i Terminalu 1 – a następnie przez nowe rondo dotrzeć do Żwirki i Wigury. Z tej ostatniej ulicy da się potem skręcić w lewo, w ul. 17 Stycznia (drogowcy przewidzieli do tego celu dwa pasy).

W związku z zamknięciem Wirażowej przez siedem miesięcy autobusy linii 306 mają jeździć objazdem: Żwirki i Wigury, Bennetta, Narkiewicza, Wirażowa i dalej swoją trasą.

Dojazd do wyłączonego z ruchu fragmentu ul. Wirażowej będzie możliwy od ul. 17 Stycznia. Tędy dostaniemy się np. do hotelu Gromada i ogródków działkowych. Dalej kierowcy napotkają jednak ślepą ulicę.

– Utrudnienia potrwają do października 2010 roku – zapowiada rzecznik Biura Koordynacji Remontów Tomasz Kunert.

Pomoc tego urzędu była potrzebna po ujawnieniu przez „Życie Warszawy” 15 grudnia konfliktu między dwoma inwestorami: rządową Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad a podległym ratuszowi Zarządowi Miejskich Inwestycji Drogowych.

Gdzie drogowców dwóch…

GDDKiA buduje w rejonie lotniska odcinki tras S2 i S79 – w kształcie litery „L” – między ul. Puławską, lotniskiem Okęcie i Marynarską. ZMID jest zaś odpowiedzialny za budowę wiaduktu wzdłuż ul. 17 Stycznia i Cybernetyki, którą hamują problemy z przejęciem przez miasto gruntu od spółdzielni Świt.

Z powodu niewłaściwej na początku koordynacji prac wybuchł konflikt między dwoma wykonawcami: austriackim Teerag-Asdag, pracującym dla GDDKiA, i hiszpańskim Budimeksem-Dromeksem, wynajętym przez ZMID. Ten pierwszy chciał zamknąć całą ul. Wirażową. Drugi zostałby jednak wówczas odcięty od własnej budowy, więc „weto” zgłosił miejski inżynier ruchu Janusz Galas.

Dopiero tuż przed Nowym Rokiem obie strony doszły do porozumienia. Wiadomo już, że ul. Wirażowa nie będzie zamykana w całości. Na najbliższe miesiące inżynierowie i urzędnicy przygotowali organizację ruchu, która zakłada m.in. przejazd do budowy Budimeksu-Dromeksu przez teren Teerag-Asdag.

Toruńska bez awaryjnego

Od jutra czekają nas kolejne utrudnienia na przebudowywanym siedmiokilometrowym odcinku Trasy Toruńskiej. Drogowcy zamkną pas awaryjny na jezdni w stronę Marek – między stacją Statoil przy Krasnobrodzkiej a centrum handlowym Targówek przy Głębockiej. Jak obiecuje GDDKiA, ruch w kierunku Marek będzie odbywał się dwoma pasami, chociaż możliwe są tymczasowe zwężenia (poza godzinami szczytu). Taka organizacja ruchu ma potrwać do czerwca 2010 roku.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane