Wielka próba WWW, czyli wizerunek miasta w sieci
Miejskie witryny internetowe mają nowe oblicze. Choć praca nad nimi trwa od lat, na razie działają tylko w formie testowej.
Nowa oficjalna strona urzędu miasta, którą można już oglądać pod adresem beta.um.warszawa.pl, jest bardziej przejrzysta i funkcjonalna od swojej poprzedniczki – um.warszawa.pl.
Najważniejsze informacje są wypunktowane, nie brakuje zdjęć i przydatnych informacji m.in. o tym, jak założyć własną firmę, oraz ułatwień dla niepełnosprawnych (syntezator mowy). Utrzymana w stonowanych barwach witryna przyciąga oko też estetyką.
Na nietłumaczonej nawet na język angielski „sieciowej wizytówce” wciąż jednak brakuje niektórych informacji, m.in. tych dotyczących rejestracji pojazdów czy ewidencji działalności gospodarczej.
– Umieszczamy je na bieżąco, a jednocześnie przenosimy dane ze starej strony – mówi Katarzyna Ratajczyk, szefowa Biura Promocji.
Taki proces może potrwać od pięciu do sześciu miesięcy. W tym czasie uzbrojeni w cierpliwość internauci mogą korzystać z dwóch adresów – starego i nowego – oraz zgłaszać swoje uwagi dotyczące funkcjonalności strony.
Zmiany objęły też serwisy turystyczny – www.warsawtour.pl i kulturalny – www.kulturalna.warszawa.pl. Pracując nad ich wizerunkiem, ratusz odstąpił od priorytetowego jeszcze trzy lata temu pomysłu ujednolicenia domen. I choć wtedy urzędnicy mówili o potrzebie nowej strony, prace rozpoczęły się dopiero pod koniec 2008 r. Problemem była to dziura w budżecie, to... brak informatyków.
Choć stworzenie wersji beta wymagało m.in. badań rynku, to udało się je przeprowadzić stosunkowo niewielkim nakładem – 200 tys. zł i sprawnie skomunikować z najważniejszymi portalami społecznościowymi typu Facebook czy YouTube.
Efekt wszystkich prac ma być widoczny za rok. – Zakładamy, że podwoimy liczbę wejść na stronę – mówi Robert Klimek, informatyk odpowiedzialny za projekt. Dziś co dzień odwiedza ją około 400 tys. osób.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.