Nowe wagony dla mazowieckiego przewoźnika
Koleje Mazowieckie wzbogacą się o 22 nowe wagony piętrowe. Dla przewoźnika dostarczy je Pesa Bydgoszcz.
Odpowiednią umowę władze kolejowej spółki podpisały dziś w Urzędzie Marszałkowskim. Poza 22 wagonami bydgoska firma dostarczy KM także dwie elektryczne lokomotyw
Umowa na wagony piętrowe jest jednym z ważniejszych kontraktów w historii Kolei Mazowieckich. - Ten rok jest dla nas szczególny nie tylko ze względu na przypadające dziesięciolecie jej istnienia, ale także z uwagi na inwestycje taborowe – mówi Artur Radwan, prezes Kolei Mazowieckich. Przypomina, że spółka niedawno podpisała umowę na modernizację elektrycznych zespołów trakcyjnych, a teraz na dostawę „piętrusów" i lokomotyw.
- Kiedy mówimy, że jesteśmy najnowocześniejszym przewoźnikiem regionalnym w Polsce, nie są to wzniosłe hasła. Dzisiejsza umowa stanowi niezbity dowód na to, że te słowa mają odzwierciedlenie w rzeczywistości –dodał prezes Radwan.
Z kontraktu cieszy się też Pesa. – Jest dla nas niezwykle ważny zarówno ze względu na to, że zawieramy go wymagającym i stawiającym na nowoczesność przewoźnikiem, jak Koleje Mazowieckie, jak i z punktu widzenia rozwoju firmy – mówił Tomasz Zaboklicki, prezes Pesy.
Przypomniał, że przedmiotem umowy są nie tylko piętrowe wagony, ale także lokomotywy z produkowanej rodziny Gama. - W ten sposób – wchodząc w produkcję składów w systemie „push-pull" – podejmujemy kolejne wyzwanie na miarę lidera polskiego przemysłu taboru szynowego. Lidera, który myślą techniczną i poziomem jakości produkcji skutecznie konkuruje z zagranicznymi producentami, a jednocześnie elastycznie reaguje na oczekiwania rynku – dodał Zaboklicki.
Koleje Mazowieckie mają obecnie 37 wagonów piętrowych w tym 26 środkowych i 11 sterowniczych oraz 11 lokomotyw Traxx P160 DC firmy Bombardier Transportation. - Pierwszy z wagonów wyprodukowanych przez Pesę dołączy do naszego parku taborowego w styczniu, zaś ostatni z nich w sierpniu 2015 r. Koszt zamówienia to ok. 278 mln zł – informuje spółka.
Z kontrakt cieszy władze województwa. - Kiedy dziesięć lat temu podejmowaliśmy decyzję o powołaniu pierwszej w Polsce samorządowej spółki kolejowej, wiedzieliśmy, że to wielkie wyzwanie finansowe i organizacyjne - mówi marszałek Adam Struzik. Dodał, że przez tych dziesięć lat dzięki środkom z budżetu województwa oraz pieniądzom unijnym udało się kupić 79 nowych pojazdów i zmodernizować kolejnych 81. - Miejmy nadzieję, że po naprawieniu niekonstytucyjnych przepisów dotyczących „janosikowego", będziemy mogli zaplanować kolejne potrzebne inwestycje taborowe – dodaje Struzik.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.