Aleja bez tramwajów
Miesięczny paraliż komunikacyjny w pobliżu Centralnego. Remontowane będą tory i wiadukt.
Wszystko dlatego, że w sobotę rozpoczną się prace związane z modernizacją torowiska tramwajowego w al. Jana Pawła II.
– Budowane będą nowe platformy na przystankach tramwajowych, zdejmowana będzie kostka bauma, a układane granitowe płyty, wymienione zostaną także tory – mówi Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.
Prace będą prowadzone głównie na przystankach tramwajowych znajdujących się w pobliżu Dworca Centralnego w al. Jana Pawła II, ale także przy rondzie ONZ (tam odtwarzany będzie układ komunikacyjny sprzed rozpoczęcia budowy metra). Prace związane z remontem torowiska mają się zakończyć do 10 sierpnia.
Co to oznacza dla kierowców? Otóż zamknięte dla ruchu będą skrajne lewe pasy obydwu jezdni al. Jana Pawła II pomiędzy rondem ONZ i ul. Sienną, a także pomiędzy ul. Chmielną a Al. Jerozolimskimi.
Jak zapewniają drogowcy, kierowcy będą mieli do dyspozycji w tym miejscu dwa pasy ruchu, a także możliwość jazdy prosto oraz skrętu w obydwu kierunkach w Al. Jerozolimskie.
Sytuacja dodatkowo skomplikuje się w tym miejscu od poniedziałku 30 czerwca.
Wtedy rozpocznie się remont wschodniego (w kierunku al. Solidarności) wiaduktu nad ul. Chałubińskiego i w al. Jana Pawła II nad Al. Jerozolimskimi. Wymienione zostaną bariery i gzymsy wiaduktu.
Skutek wejścia na wiadukt ekip robotników będzie taki, że na tej kładce zamknięty zostanie prawy pas ruchu. Te prace zakończą się do 3 sierpnia. Wtedy roboty przeniosą się na wiadukt zachodni i tam będą prowadzone do końca sierpnia.
Jest niemal pewne, że w tym miejscu będą powstawały korki. Gorsze wiadomości są jednak dla pasażerów tramwajów. Do zakończenia remontu, czyli przez ponad miesiąc, tramwaje nie będą kursowały al. Jana Pawła II i al. Niepodległości na odcinku od al. Solidarności do ul. Nowowiejskiej.
Zawieszone zostanie kursowanie linii 10, 17, 33, 37 i 41. Tramwaje linii 14 będą kursowały na trasie wydłużonej, czyli Banacha–Wyścigi.
Zostaną uruchomione trzy zastępcze linie tramwajowe 70, 71 i 73 – ich zadaniem będzie dowiezienie pasażerów do stacji metra, tak by mogli przejechać z północy na południe Warszawy. I tak linia nr 70 pojedzie z osiedla Górczewska na Marymont, 71 – z Cmentarza Wolskiego na Młociny, a 73 – z metra Młociny na Służewiec.
Wzdłuż remontowanej trasy tramwajowej pasażerów będą woziły autobusy zastępcze linii Z-3 (pomiędzy CH Arkadia a metrem Pole Mokotowskie).
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.