Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Finisz metra na Powiślu

Marek Kozubal 12-09-2014, ostatnia aktualizacja 12-09-2014 10:10

Na stacji Centrum Nauki Kopernik trwa wyścig z czasem. Pociąg przejechał już cała trasę.

W czasie testów pociągi dojeżdżają na razie do stacji Nowy Świat-Uniwersytet. Po 20 września będą kursować także przez stację na Powiślu
źródło: AGP Metro Polska
W czasie testów pociągi dojeżdżają na razie do stacji Nowy Świat-Uniwersytet. Po 20 września będą kursować także przez stację na Powiślu

Prace na tej stacji mają zakończyć się zgodnie z planem budowy, czyli do 30 września. Robotnicy muszą nadrobić wielomiesięczne opóźnienia spowodowane awarią, do której doszło dwa lata temu.

Wisła jej nie zaleje

W sierpniu 2012 r. na budowie stacji robotnicy natrafili na ciek wodny, teren został zalany, zamknięto  tunel Wisłostrady. Usuwanie skutków tej katastrofy trwało prawie rok.

Na stacji tej jest już gotowa hala peronowa. W środę wieczorem po raz pierwszy kolejka przejechała cały odcinek od ronda Daszyńskiego do dw. Wileńskiego.

Kończą się także prace związane z instalacją systemów radiokomunikacji i zasilania. – Prace wykonuje tam 450 osób, 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Po 20 września planowane są przejazdy pociągów w trybie testowym na całym odcinku od ronda Daszyńskiego do dworca Wileńskiego – dodaje Witczyński. Teraz pociągi dojeżdżają do stacji Nowy Świat-Uniwersytet.

Dominującym kolorem na stacji Centrum Nauki Kopernik będzie morski, bo wyjście z niej znajdzie się przy brzegu Wisły. Ma być też chroniona przed zalaniem przy wysokim poziomie rzeki. – Wyznaczona została granica wody 200-letniej, czyli najwyższego stanu wody w ciągu ostatnich 200 lat, i wszystkie otwory stacji, np. hale wejściowe i hale wentylatorów, umieszczone są powyżej tej granicy – zapewnia Mateusz Witczyński.

W tym tygodniu rozpoczną się także prace związane z przywracaniem stanu dróg nad stacją metra. Budowniczowie przygotują też grunt pod trawniki i elementy małej architektury.

Najdłuższy odcinek

Stacje Nowy Świat-Uniwersytet oraz Centrum Nauki Kopernik są najgłębszymi na II linii podziemnej kolejki. Peron tej pierwszej w pobliżu skrzyżowania ul. Świętokrzyskiej i Nowy Świat położony jest na głębokości 23 m.

Odcinek między stacjami przy Nowym Świecie i na Powiślu jest też najdłuższy na całej nitce centralnego odcinka II linii i charakteryzuje się największym spadkiem poziomu.

Jak nas poinformował Mateusz Witczyński, na wszystkich stacjach metra trwają prace wykończeniowe. Na stacji Rondo ONZ zainstalowano już bramki wejściowe dla pasażerów.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane