Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Nowy autobus dla Żoliborza

koz 26-11-2014, ostatnia aktualizacja 26-11-2014 16:21

ZTM planuje uruchomienie nowej linii autobusowej, która połączy Rydygiera z cmentarzem wojskowym.

źródło: ZTM

Termin uruchomienia linii jest uzależniony od wybudowania przez urząd dzielnicy Żoliborz przystanków na ulicy Rydygiera.

Decyzję o nowej linii autobusowej obsługującej południową część Żoliborza poprzedziły konsultacje społeczne przeprowadzone przez ZTM. Autobus ma jeździć trasą : Dw. Gdański (Rydygiera) – Rydygiera – Przasnyska – Krasińskiego – Powązkowska – Powązki -Cm. Wojskowy.

Trasa biegnąca ulicami Przasnyską i Krasińskiego będzie obowiązywała do czasu wybudowania brakującego odcinka ulicy Rydygiera pomiędzy ulicami Przasnyską i Powązkowską. Po oddaniu do użytku tego odcinka ulicy Rydygiera autobusy będą obsługiwały rejon skrzyżowania ulic Powązkowskiej, przyszłej Rydygiera i pl. Niemena.

Pojedyncze wnioski dotyczące uruchomienia linii autobusowej obsługującej osiedla Zatrasie i Rudawka wpływały do Zarządu Transportu Miejskiego od kilku lat. Wraz z wybudowaniem nowych budynków mieszkalnych przy ulicy Rydygiera, ZTM – na wniosek Zarządu Dzielnicy Żoliborz – zorganizował konsultacje społeczne, których celem było poznanie preferencji komunikacyjnych mieszkańców osiedli Zatrasie, Rudawka i Żoliborz Południowy.

Konsultacje trwały od 30 czerwca do 27 lipca 2014 roku. W ich ramach ZTM zaprezentował pięć rozwiązań: rezygnacja z uruchomienia linii autobusowej kursującej ulicami Elbląską i Rydygiera; uruchomienie linii autobusowej na trasie: skrzyżowanie ulic Broniewskiego i Elbląskiej – Elbląska – Krasińskiego – Powązkowska – Duchnicka – Przasnyska – Rydygiera – Dw. Gdański (Rydygiera); uruchomienie linii autobusowej na trasie: skrzyżowanie ulic Broniewskiego i Elbląskiej – Elbląska – Krasińskiego – Przasnyska – Rydygiera – Dw. Gdański (Rydygiera); uruchomienie linii autobusowej na trasie: skrzyżowanie ulic Broniewskiego i Elbląskiej – Elbląska – Przasnyska – Rydygiera – Dw. Gdański; uruchomienie linii autobusowej na trasie: skrzyżowanie ulic Powązkowskiej i Rydygiera – Rydygiera (czasowo do momentu wybudowania ulicy Rydygiera na odcinku Przasnyska – Powązkowska, od skrzyżowania ulic Powązkowskiej i Duchnickiej: Duchnicka – Przasnyska – Rydygiera) – Dw. Gdański.

Ostatecznie do Zarządu Transportu Miejskiego wpłynęło 551 głosów, w tym autorskie propozycje. Największym poparciem (36,9 proc. głosów) cieszyła się propozycja ZTM uruchomienia linii autobusowej na trasie: skrzyżowanie ulic Broniewskiego i Elbląskiej – Elbląska – Krasińskiego – Powązkowska – Duchnicka – Przasnyska – Rydygiera – Dw. Gdański (Rydygiera). Jednocześnie, w trakcie spotkania informacyjnego mieszkańcy osiedli Zatrasie i Rudawka zdecydowanie sprzeciwili się uruchomienia linii kursującej ulicą Elbląską. Drugie miejsce (35,2 proc. głosów) zajęła propozycja uruchomienia linii autobusowej na trasie: skrzyżowanie ulic Powązkowskiej i Rydygiera – Rydygiera (czasowo do momentu wybudowania ulicy Rydygiera na odcinku Przasnyska – Powązkowska, od skrzyżowania ulic Powązkowskiej i Duchnickiej: Duchnicka – Przasnyska – Rydygiera) – Dw. Gdański.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane