Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Wreszcie ruszy tramwaj na Tarchomin

koz 23-12-2014, ostatnia aktualizacja 23-12-2014 14:47

W wigilię Bożego Narodzenia z pętli Tarchomin Kościelny w pierwszy kurs ruszy tramwaj.

autor: Magda Starowieyska
źródło: Fotorzepa

Po wielomiesięcznych opóźnieniach związanych z realizacją tej inwestycji 24 grudnia mieszkańcy Tarchomina wreszcie dojadą tramwajem ze swojego osiedla do metra Młociny. Trasa „dwójki" wydłuży się do nowej pętli Tarchomin Kościelny.

Pierwszy kurs z pętli Tarchomin Kościelny w rozkładzie jazdy jest o godz. 4.31. Po ok. 15 min jazdy można wsiadać do metra. Nową trasą co 6-7 min. (w godzinach szczytu) będą jeździły tramwaje linii 2, które przez Most Północny (nazywany też Marii Skłodowskiej-Curie) przewiozą mieszkańców tego rejonu Białołęki do węzła komunikacyjnego Młociny.

Jak informuje ratusz „dwójce" przybyły cztery przystanki: Myśliborska, Tarchomin, Mehoffera i Tarchomin Kościelny. Wybudowanych zostało ok. 4,5 km torów prowadzących z pętli Stare Świdry w głąb osiedla.

Jak zapewniają urzędnicy wszystkie perony są przystosowane do tramwajów niskopodłogowych, dojście do przystanków pasażerom niepełnosprawnym ułatwią podjazdy i płytki chodnikowe z wypustkami sygnalizującymi krawędzie peronów i chodników.

Wiosną torowisko zazieleni się bo jest na nim podłoże do obsiania trawą. Zielone torowiska nie tylko wyglądają estetycznie ale także tramwaje jeżdżą po nich ciszej, o czym można się przekonać np. na ulicy A. Mickiewicza i w al. Zielenieckiej, gdzie Tramwaje Warszawskie kilka lat temu takie torowiska zrobiły.

Umowę na budowę trasy podpisano w lutym 2014 r., kosztowała ok. 65 mln zł. Zarząd Transportu Miejskiego planuje dalszy odcinek tej trasy – do pętli Winnica. Będą to kolejne cztery przystanki, trasa tramwajowa zakończy się wtedy w niewielkiej odległości od ul. Modlińskiej. Do Młocin będzie można stamtąd dojechać w 21 minut. Budowa ma się rozpocząć w przyszłym roku.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane