Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Nowe drogi w stolicy. Znamy plany

koz 24-02-2015, ostatnia aktualizacja 24-02-2015 18:13

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych ogłosił listę największych tegorocznych inwestycji.

Remont drogi
autor: Jakub Ostałowski
źródło: Fotorzepa
Remont drogi

I tak planowana jest kontynuacja budowy ulicy „Nowolazurowej" od ul. ks. J. Chrościckiego do Połczyńskiej. Budowany odcinek „Nowolazurowej" ma długość ok. 950 m, z czego ok. 550 m to wiadukt nad torami stacji Warszawa Główna Towarowa. Ulica będzie miała dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Prace potrwają do listopada 2015 r., ich koszt to 78,7 mln zł.  ZMID przygotowuje także budowę odcinka łączącego ul. Połczyńską z istniejącą ul. Lazurową.

Budowa al. Dzieci Polskich. Nowa ulica powstanie na terenie Mazowieckiego Parku Krajobrazowego i będzie przedłużeniem wybudowanej trzy lata temu ul. Borkowskiej czyli połączenia pomiędzy dzielnicami Wawer i Wesoła. Wybudowane zostanie 350 m nowej jezdni z chodnikami i drogą rowerową po północnej stronie. Inwestycja realizowana jest w formule „Projektuj i buduj", wykonawca dostał 15 miesięcy na wykonanie projektu i prace budowlane. Nowy odcinek będzie gotowy w listopadzie. Koszt inwestycji to 2,5 mln zł.

Przebudowa skrzyżowania ulic Chełmżyńskiej i Strażackiej. W miejscu obecnego skrzyżowania powstanie skrzyżowanie o ruchu okrężnym. Takie rozwiązanie ma usprawnić ruch i zapewni wszystkie relacje skrętne. Inwestycja realizowana jest w formule „Projektuj i buduj", wykonawca ma 15 miesięcy na wszystko. Projekt powinien być gotowy w pierwszej połowie roku, a przebudowane skrzyżowanie na początku przyszłego roku. Koszt inwestycji to 5,7 mln zł.

Budowa drugiej jezdni ul. Wołoskiej (ta inwestycja już ruszyła). ZMID buduje drugą jezdnię pomiędzy ul. Wiktorską a Bagażową czyli na odcinku, gdzie pozostał ok. 1200 m fragment z jedną jezdnią o dwóch pasach ruchu. Powstaną także chodniki, drogi dla rowerów oraz zatoki przystankowe. W ramach inwestycji przebudowana zostanie także trasa tramwajowa na tym odcinku wraz z pętlą na ul. Woronicza. Prace zakończą się w marcu 2016 r., ich koszt to 82 mln zł.

Budowa połączenia ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej pod torami kolejowymi. Długość przebudowywanego odcinka ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej wyniesie ok. 830 m, z czego 560 m po nowym śladzie. Wybudowany zostanie 80 metrowy tunel, zastępujący istniejący przejazd przez tory kolejowe, a także dwa podziemne przejścia dla pieszych - jedno pod torami kolejowymi, drugie w rejonie urzędu dzielnicy Wawer. Powstaną dwa nowe ronda na skrzyżowaniu ulic Zwoleńskiej i Mrówczej oraz Żegańskiej i Dworcowej, natomiast rondo przy ul. B. Pożaryskiego zostanie przebudowane. Nowe odcinki ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej będą usytuowane na północ od przejazdu przez tory kolejowe, natomiast istniejący fragment ul. Zwoleńskiej od Mrówczej do Patriotów oraz ul. Żegańskiej od Dworcowej do K. Szpotańskiego będą służyły jako drogi lokalne. Prace już trwają, prawdopodobnie w marcu wprowadzane będą pierwsze zmiany w ruchu drogowym – zamknięty zostanie odcinek ul. Zwoleńskiej od ul. Rogatkowej do Patriotów. Wszystkie prace mają się zakończyć w listopadzie 2016 r., ich koszt to 87 mln zł.

Przebudowa łącznic Trasy Łazienkowskiej. Pod koniec ubiegłego roku zakończyła się budowa wszystkich dziewięciu nowych łącznic – jednej na węźle z Wałem Miedzeszyńskim i ośmiu na węźle z Wisłostradą. Wszystkie zostały najpierw wyburzone, następnie odbudowane. Zgodnie z umową z wykonawcą robót pozostałe prace, w tym odtworzenie chodników i zieleni oraz budowa dodatkowego pasa do skrętu w prawo z ul. Czerniakowskiej w Łazienkowską zakończą się do kwietnia 2015 r. Koszt całości to ok. 31 mln złotych.

Budowa Trasy Świętokrzyskiej na odcinku od ul. Tysiąclecia do ul. Zabranieckiej. Będzie to kontynuacja trasy, której pierwszy odcinek (od ul. Wybrzeże Szczecińskie do ul. J. Zamoyskiego) został otwarty jesienią 2014 r. Planowana jest budowa dwóch jezdni po dwa pasy ruchu. W ramach inwestycji wybudowane zostanie nowe odwodnienie, chodniki i droga rowerowa. W grudniu ubiegłego roku ZMID ogłosił przetarg „Projektuj i buduj". Wykonawca będzie miał 28 miesięcy na wykonanie projektu i prace budowlane.

Przebudowa ul. Marsa i Żołnierskiej. Projekt zakłada budowę na ul. Marsa dwóch wiaduktów (dla obydwu kierunków ruchu) nad torami kolejowymi i estakady nad skrzyżowaniami z ul. Chełmżyńską i Żołnierską łączącej bezkolizyjnie ul. Marsa z drogą wojewódzką nr 631 w kierunku północnym. Ulica Żołnierska zostanie poszerzona do dwóch jezdni o dwóch pasach ruchu każda, a nad ul. Czwartaków będzie poprowadzona wiaduktem. Istniejący wiadukt nad torami kolejowymi w ciągu ul. Żołnierskiej zostanie przebudowany i poszerzony. Wobec niemożności pozyskania pod budowę dwóch estakad na skrzyżowaniu ul. Marsa i ul. Żołnierskiej części działki należącej obecnie do Instytutu Kardynała Wyszyńskiego, ZMID jeszcze w tym miesiącu ogłosi przetarg na realizację wariantu z jedną estakadą nad tym skrzyżowaniem.

Budowa przejścia podziemnego pod torami kolejowymi przy stacji PKP Rembertów. Inwestycja polega na budowie przejścia podziemnego pod ul. Cyrulików przy stacji PKP Rembertów. Nowe przejście będzie połączone z istniejącym tunelem. Inwestycja realizowana jest w formule „Projektuj i buduj". Wykonawca dostał 18 miesięcy na wykonanie projektu i prace budowlane. Przejście będzie gotowe pod koniec tego roku.

Przebudowa ul. Łodygowej. Planowana jest budowa dwóch jezdni po dwa pasy ruchu. W ramach inwestycji wybudowane zostanie nowe odwodnienie, chodniki i droga rowerowa. W tym roku zakończą się prace związane z przygotowaniem projektu. Pod koniec roku ZMID planuje ogłosić przetarg na budowę, która potrwa ok. 24 miesięcy.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane