Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Już na starcie opóźnienie budowy metra

koz 24-03-2015, ostatnia aktualizacja 25-03-2015 08:52

Do 31 lipca miasto wydłużyło termin na składanie ofert przez firmy, chcące wybudować kolejne stacje II linii metra. Pierwotnie termin ten mijał 31 marca.

autor: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa

- Przesunęliśmy termin składania ofert do 31 lipca w związku z tym, że wpłynęły do nas wnioski od wykonawców o przedłużenie tego terminu - powiedziała rzeczniczka stołecznego metra Anna Bartoń.

Dodała, że w związku z przetargiem do Metra Warszawskiego napłynęło ponad 1300 pytań, na które spółka musi odpowiedzieć. Warszawa ogłosiła przetarg na budowę kolejnych stacji podziemnej kolejki - po trzy na wschód i na zachód od odcinka centralnego - w październiku 2014 r.

Każda firma będzie mogła złożyć ofertę na budowę tylko jednego odcinka. Określono wówczas, że firmy będą mogły składać swoje oferty do 31 marca 2015 roku.

W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolejki. Planowane stacje to: "Wolska" (pod ul. Płocką przy skrzyżowaniu z ul. Wolską), "Moczydło" (pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny) oraz "Księcia Janusza" (pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza).

W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km nowej trasy, a na niej stacje: "Szwedzka" (pod ul. Strzelecką, po wschodniej stronie ul. Stalowej), "Targówek 1" (w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Ossowskiego) oraz "Targówek 2" (w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką).

II linia metra wraz z nowymi sześcioma stacjami będzie miała długość ponad 13,5 km. Według dokumentacji przetargowej budowa nowych stacji powinna potrwać nie dłużej niż 38 miesięcy.

Podczas ogłoszenia przetargu prezes metra Jerzy Lejk mówił, że "jeżeli udałoby się podpisać umowę w połowie 2015 r., to w 2018, pierwszej połowie 2019 r., jeżeli wszystko by dobrze przebiegało, powinna być gotowa ta budowa". Bartoń powiedziała, że "ten szacowany termin" pozostaje w tej chwili bez zmian.

PAP

Najczęściej czytane