Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Szybciej do Białegostoku. Po remoncie

koz 20-09-2015, ostatnia aktualizacja 20-09-2015 04:36

PKP PLK zbuduje trasy objazdowe na odcinku od Warszawy do Białegostoku.

autor: Marta Bogacz
źródło: Fotorzepa

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na trzy linie objazdowe trasy Warszawa – Białystok. Wartość prac jest szacowana na 5 mld zł. Rozpoczęcie prac poprzedzone jest przygotowaniem alternatywnych tras objazdowych. Takie rozwiązanie zapewni sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych podczas modernizacji.

W grudniu 2015 roku pociągi wrócą na linię z Warszawy do Białegostoku. Do ukończenia modernizacji tej części paneuropejskiego korytarza kolejowego (Rail Baltica) pozostaje jeszcze odcinek między Sadownem a Białymstokiem. Zanim PKP PLK przystąpi do realizacji tego zadania, przygotuje 230 km lokalnych linii obwodowych: nr 36, Ostrołęka – Łapy (80 km linii jednotorowej), nr 31 Czeremcha - Siedlce (85 km linii dwutorowej) i linia nr 32 Czeremcha – Białystok (70 km linii jednotorowej).

Po wykonaniu tych prac pociągi towarowe pojadą przez Ostrołękę lub Czeremchę i Siedlce.

W ostatnich latach PLK znacząco czasy połączeń dla przewozów pasażerskich.

Linia E 75 (Rail Baltica) ma ważne znaczenie dla ruchu kolejowego, stanowi część europejskiego korytarza transportowego i jedyne połączenie kolejowe krajów nadbałtyckich z Polską i pozostałymi krajami Unii Europejskiej.

Po zakończeniu modernizacji Rail Baltica pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 160 km na godzinę. Pasażerów zyskają m.in. nowe perony, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zwiększy się również przepustowość linii, dzięki czemu uruchomiona zostanie większa liczba połączeń.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane