Turcy i Włosi wykopią tunel metra
Metro Warszawskie wybrało wykonawców kolejnych stacji centralnego odcinka II linii metra.
Wybuduję oni kolejne trzy stacje podziemnej kolejki w kierunku Bemowa i trzy w stronę Targówka.
Zarząd Metra Warszawskiego zatwierdził protokół z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na rozbudowę odcinka centralnego II linii metra oraz zatwierdził wybór najkorzystniejszych ofert.
Na odcinek zachodni – od stacji "Rondo Daszyńskiego" do torów odstawczych za stacją C6 – najkorzystniejszą ofertę złożyła turecka firma Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (1.147.999.590,00 zł brutto) a na odcinek wschodnio - północny – od stacji "Dworzec Wileński" do torów odstawczych za stacją C18 firma Astaldi S.p.A. z Włoch (1.066.741.483,79 zł brutto).
Miasto przeznaczało na tę inwestycję łącznie 3.174.757.654,32 zł. brutto, czyli oferty są niższe niż zarezerwowana w budżecie kwota. Kryterium wyboru ofert była w 90 proc. cena i w 10 proc. okres rękojmi.
Teraz oferenci mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań, a Krajowa Izba Odwoławcza kolejne 14 dni na ich rozpatrzenie. Przed podpisaniem umowy konieczna jest jeszcze tzw. kontrola Urzędu Zamówień Publicznych.
Wykonawcy będą mieli 38 miesięcy na budowę stacji licząc od dnia podpisania umowy.
Teraz druga linia metra kończy się na Woli na stacji Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą oraz przy Dworcu Wileńskim na Pradze, z obydwu stron znajdują się tzw. tory odstawcze i komory do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy.
To z tych dwóch stacji w przyszłości pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: "Wolska" (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; "Moczydło" (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz "Księcia Janusza" (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza.
W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: "Szwedzka" (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; "Targówek 1" (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz "Targówek 2" (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.