Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Turcy i Włosi wykopią tunel metra

koz 30-10-2015, ostatnia aktualizacja 30-10-2015 03:28

Metro Warszawskie wybrało wykonawców kolejnych stacji centralnego odcinka II linii metra.

autor: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa

Wybuduję oni kolejne trzy stacje podziemnej kolejki w kierunku Bemowa i trzy w stronę Targówka.

Zarząd Metra Warszawskiego zatwierdził protokół z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na rozbudowę odcinka centralnego II linii metra oraz zatwierdził wybór najkorzystniejszych ofert.

Na odcinek zachodni – od stacji "Rondo Daszyńskiego" do torów odstawczych za stacją C6 – najkorzystniejszą ofertę złożyła turecka firma Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (1.147.999.590,00 zł brutto) a na odcinek wschodnio - północny – od stacji "Dworzec Wileński" do torów odstawczych za stacją C18 firma Astaldi S.p.A. z Włoch (1.066.741.483,79 zł brutto).

Miasto przeznaczało na tę inwestycję łącznie 3.174.757.654,32 zł. brutto, czyli oferty są niższe niż zarezerwowana w budżecie kwota. Kryterium wyboru ofert była w 90 proc. cena i w 10 proc. okres rękojmi.

Teraz oferenci mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań, a Krajowa Izba Odwoławcza kolejne 14 dni na ich rozpatrzenie. Przed podpisaniem umowy konieczna jest jeszcze tzw. kontrola Urzędu Zamówień Publicznych.

Wykonawcy będą mieli 38 miesięcy na budowę stacji licząc od dnia podpisania umowy.

Teraz druga linia metra kończy się na Woli na stacji Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą oraz przy Dworcu Wileńskim na Pradze, z obydwu stron znajdują się tzw. tory odstawcze i komory do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy.

To z tych dwóch stacji w przyszłości pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: "Wolska" (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; "Moczydło" (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz "Księcia Janusza" (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza.

W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: "Szwedzka" (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; "Targówek 1" (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz "Targówek 2" (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane