Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Szybki tramwaj do Wilanowa

koz 20-11-2015, ostatnia aktualizacja 20-11-2015 03:00

Konsorcjum, którego liderem jest francuska firma, zaprojektuje trasę szybkiego tramwaju do Wilanowa.

Wizualizacja trasy szybkiego tramwaju
źródło: materiały prasowe
Wizualizacja trasy szybkiego tramwaju

Spółka Tramwaje Warszawskie podpisała umowę z konsorcjum: Safege S.A.S. - Francja (lider) oraz Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o. na wykonanie koncepcji budowy trasy szybkiego tramwaju do Wilanowa - informuje Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Przygotuje ono koncepcję trasy szybkiego tramwaju od ul. M. Kasprzaka do Wilanowa. Zamówienie obejmuje m.in.: wykonanie projektu stałej organizacji ruchu i analizy układu zasilania trakcji tramwajowej oraz materiałów niezbędnych do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Wartość umowy wynosi 3,5 mln zł brutto.

Zamówienie składa się z sześciu zadań, które będą realizowane przez wykonawcę równolegle (w trzech etapach):koncepcja trasy od ul. M. Kasprzaka do Dworca Zachodniego; trasy od Dworca Zachodniego do węzła Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Grójeckiej; trasy od ul. S. Banacha do Rakowieckiej przez ulice: Żwirki i Wigury, i J. Rostafińskich (na obrzeżach Pola Mokotowskiego) i św. Andrzeja Boboli; trasy od stacji metra Pole Mokotowskie do ul. św. Bonifacego przez ulice: Rakowiecką, Puławską, Goworka, Spacerową, Belwederską, Jana III Sobieskiego z rozgałęzieniami w ul. J. Gagarina i św. Bonifacego (do obecnej pętli autobusowej Stegny); trasy tramwaju szybkiego od ul. św. Bonifacego do Południowej Obwodnicy Warszawy przez ul. Jana III Sobieskiego i al. Rzeczpospolitej z odnogą w ul. A. Branickiego; a także budowy torów odstawczych lub klasycznej pętli w rejonie stacji metra Ratusz-Arsenał.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane