Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Tunel wjechał na kółkach

koz 03-06-2016, ostatnia aktualizacja 03-06-2016 00:00

Tunel Trasy Świętokrzyskiej na specjalnych rolkach wjechał pod nasyp kolejowy.

Wagony Kolei Mazowieckich
źródło: Koleje Mazowieckie
Wagony Kolei Mazowieckich

Teraz drogowcy muszą odbudować fragment nasypu i torów kolejowych aby 12 czerwca na linię legionowską mogły wrócić pociągi.

Budowany odcinek Trasy Świętokrzyskiej (1,2 km od ul. Kijowskiej do Zabranieckiej) w trzech miejscach przecina tory kolejowe na przed dworcem Warszawa Wschodnia, zaplanowano tam tunele. Jeden z nich jest już zbudowany, powstał „klasyczną" metodą czyli w rozebranym nasypie kolejowym wybudowano betonowy obiekt. Dwa pozostałe budowlańcy zbudują inaczej – konstrukcje tuneli powstaną obok torów kolejowych a następnie zostaną przewiezione na swoje miejsca w nasypach. W ten sposób znacznie krótszy jest czas wyłączenia ruchu kolejowego – nie kilka miesięcy a kilkanaście dni (od 27 maja do 11 czerwca).

2 czerwca na placu budowy na wózkach jechał tunel znajdujący się pod trasą kolejową do Legionowa i Gdańska. Pięcionawowy tunel (dwie nawy dla chodników i dróg rowerowych, dwie dla jezdni i jedna dla tramwajów) ważący ponad 4 tys. ton w ciągu 1,5 h godzin przejechał 120 metrów. - Przewieziono go na specjalnych wózkach z napędem hydraulicznym, które łącznie miały 556 kół. Teraz drogowcy rozpoczną demontaż urządzeń do przewożenia i odbudowę odcinka linii kolejowej nad tunelem, przywrócenie normalnego ruchu kolejowego zaplanowano na 12 czerwca. Drugi tunel będzie przewożony we wrześniu - opisuje Małgorzata Gajewska, z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

Umowę na zaprojektowanie i budowę tego odcinka Trasy Świętokrzyskiej podpisano w maju zeszłego roku, prace terenie rozpoczęły się październiku. Koszt budowy to 76 mln zł, wykonawcą jest firma Strabag. Ulica ma być gotowa we wrześniu 2017 r.

Długość całej Trasy Świętokrzyskiej od mostu Świętokrzyskiego do ul. Zabranieckiej to ponad 3 km. Przypomnijmy pierwszy odcinek, od mostu do ul. J. Zamoyskiego, powstał w 2014 r. Budowa następnego, od ul. J. Zamoyskiego do Targowej (bez skrzyżowania), rozpocznie się jeszcze w tym roku.

- Dla fragmentu od ul. Targowej (ze skrzyżowaniem) do Dworca Wschodniego, czyli do połączenia z obecnie budowanym odcinkiem, opracowywana jest dokumentacja projektowa. Gotowa będzie w tym roku - zapowiada Gajewska.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane