Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Nowe składy dla Kolei Mazowieckich

koz 06-10-2016, ostatnia aktualizacja 06-10-2016 14:03

Na tory wyjechał właśnie osiemnasty skład serii EN57AL.

źródło: Koleje Mazowieckie
źródło: Koleje Mazowieckie

Zgodnie z kontraktem Koleje Mazowieckie będą miały docelowo 39 takich EZT. Wszystkie odebrane do tej pory pojazdy są wykorzystywane do obsługi linii nr 6 Warszawa Wileńska – Małkinia. Pojazdy są gruntownie zmodernizowane.

Posiadają m.in.: klimatyzację przedziałów pasażerskich, komfortowe i wyciszone wnętrze, nowe okna, podłogi, ściany i wygodne fotele. Do dyspozycji podróżnych jest nowoczesne WC z zamkniętym obiegiem i przewijakiem dla niemowląt. Pasażerowie mogą także korzystać z gniazdek elektrycznych zamontowanych pod fotelami. W pojazdach jest przejrzysty system informacji pasażerskiej, wifi, a także monitoring zewnętrzny oraz wewnętrzny. EZT w tej wersji jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

- Jesteśmy w trakcie realizacji największego kontraktu na modernizacje elektrycznych zespołów trakcyjnych. W połowie 2017 roku nasz park taborowy będzie składał się w znacznej większości ze zmodernizowanych oraz nowych pojazdów i będzie to duża zmiana. Już teraz na tory wyjechał 18 pojazd serii EN57AL, po gruntownej modernizacji i naprawie P5. To kolejny, istotny krok w kierunku poprawy jakości usług świadczonych przez Koleje Mazowieckie – mówi Czesław Sulima, dyrektor eksploatacyjny, członek zarządu Kolei Mazowieckich.

Dzięki zastosowaniu nowych podzespołów została zwiększona moc układu napędowego umożliwiająca szybszą jazdę pojazdu (do 120 km/h) oraz zwiększenie przyspieszenia, co przełoży się na skrócenie czasu podróży. W przedniej części pojazdu znajdują się także dwie strefy przeznaczone dla obsługi pociągu – kabina maszynisty oraz przedział dla kierownika pociągu.

- Nowoczesne rozwiązania zastosowane na pulpicie sprawiają, że pojazd prowadzi się bardzo dobrze i wygodnie – mówi Wiesław Młodzianowski, maszynista z Tłuszcza.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane