Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Ile jest już metra? (zdjęcia)

koz 25-01-2017, ostatnia aktualizacja 25-01-2017 09:07

Pełną parą trwa budowa podziemnej kolejki na Targówku. Co zrobili już budowniczowie?

źródło: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
źródło: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
źródło: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy

Na budowanej stacji Trocka II linii metra budowniczowie wykopali już pierwszy poziom podziemnej budowli. Powstaje strop hali peronowej a także budowana jest ta część, w której będą zawracały pociągi.

Na stacji Trocka trwa właśnie budowa ścian szczelinowych i tymczasowych kolumn (baret), w miejscu gdzie zawracać będą pociągi (tory odstawcze, na wschód od ul. Trockiej). Tam gdzie powstaje stacja, zakończono już wykop podstropowy do poziomu -1 i wylewane są sekcje stropu pośredniego, z którego w przyszłości pasażerowie będą schodzili do hali peronowej na poziomie -2.

W tej chwili trwa budowa dwóch odcinków II linii metra – w kierunku północno-wschodnim i zachodnim. Będą na nich po trzy stacje. Na prawym brzegu Wisły powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: Szwedzka (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Szwedzkiej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.

Również tam za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania. Wykonawcą jest wybrana w przetargu firma Astaldi S.p.A. z Włoch, kwota kontraktu wynosi 1.066.741.483,79 zł brutto.

Natomiast w kierunku zachodnim, z Ronda Daszyńskiego wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: Płocka (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza.

Będą tam także tory odstawcze i komora do zawracania. Wykonawcą jest wybrana w przetargu turecka firma Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş., kwota kontraktu wynosi 1.147.999.590,00 zł brutto.

zyciewarszawy.pl