Gdzie handel w Śródmieściu?
Na zlecenie ratusza powstaje analiza rozwoju śródmiejskiego handlu. Chodzi o wykreowania nowych lokalizacji zakupowych.
- W Europie i na świecie ulice handlowe stanowią wizytówkę swoich miast. Lokują się tam flagowe sklepy, których oferta przyciąga mieszkańców i turystów. Chcemy przyjrzeć się, które punkty na stołecznej mapie mają największy potencjał, aby stać się lokalizacjami zakupowymi z prawdziwego zdarzenia. Sprawdzimy również, co można zrobić m.in. w zakresie polityki lokalowej czy zagospodarowania przestrzeni publicznych, aby warszawskie ulice handlowe przyciągnęły zarówno znane sieci, które chcą wyróżnić się obecnością poza galeriami handlowymi, jak i lokalnych najemców, którzy wspólnie zbudują unikalną warszawską ofertę zakupowego centrum miasta - komentuje Jan Jakub Zombirt, dyrektor Działu Doradztwa Strategicznego, JLL.
JLL - międzynarodowa firma doradcza, na zlecenie ratusza, przygotuje analizę preferencji zakupowych warszawiaków oraz potencjału obszarów na handlowej mapie stolicy. Eksperci JLL przyjrzą się ulicom handlowym w stolicy i zaproponują rozwiązania zwiększające atrakcyjność śródmiejskich lokalizacji zakupowych dla konsumentów i najemców.
Przeanalizowanie preferencji zakupowych warszawiaków i potencjału poszczególnych obszarów na handlowej mapie stolicy pozwoli wzbogacić ofertę handlową stolicy. Tak jest np. w Barcelonie, gdzie nieopodal świetnie prosperującego Corte Ingles na placu Katalońskim znajduje się oblegana przez mieszkańców i turystów ulica Passeig de Gracia. W Wiedniu natomiast najbardziej znanym i prestiżowym rejonem zakupowym jest obszar rozciągający się między Kohlmarkt Strasse, pałacem Hofburg, Graben a Karntner Strasse.
Eksperci JLL przeprowadzą trzy badania. Pierwsze z nich zaangażuje konsumentów, sprawdzając postrzeganie śródmiejskiego handlu oraz wskazanego przez JLL obszaru w Śródmieściu. Drugą grupą docelową będą sieci handlowe, czyli potencjalni najemcy, których JLL zapyta o pożądany kierunek zmian na ulicach oraz zidentyfikowanie barier ich rozwoju. Celem trzeciego będzie zbadanie liczby pieszych w badanym obszarze, a także obserwacja, w jaki sposób korzystają oni z danej przestrzeni, np. czy czują się w niej swobodnie. Za tym pójdą propozycje konkretnych działań mających na celu zwiększenie atrakcyjności ulic handlowych.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.