Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Pekaesy bez dworca?

Konrad Majszyk 24-11-2008, ostatnia aktualizacja 25-11-2008 21:43

W 2009 roku zniknie Dworzec PKS Stadion. Przenosiny autobusów na Dworzec Wschodni mogą się nie udać. Wtedy kawalkada autobusów będzie codziennie przebijać się zatkanymi Al. Jerozolimskimi do Dworca Zachodniego.

Fatalnie zaniedbany Dworzec PKS Stadion to wstyd dla Warszawy. Jeśli decydenci nie postanowią szybko, gdzie i na jakich warunkach zlokalizować nową pętlę dla pekaesów,w  przyszłym roku czeka nas jeszcze większy komunikacyjny bałagan.
autor: Ostałowski Jakub
źródło: Fotorzepa
Fatalnie zaniedbany Dworzec PKS Stadion to wstyd dla Warszawy. Jeśli decydenci nie postanowią szybko, gdzie i na jakich warunkach zlokalizować nową pętlę dla pekaesów,w przyszłym roku czeka nas jeszcze większy komunikacyjny bałagan.
autor: Ostałowski Jakub
źródło: Fotorzepa
autor: Jakub Ostałowski
źródło: Fotorzepa

Dworzec PKS Stadion: brud, chaos i ciasnota. Pojazdy manewrują „na grubość lakieru”. Wszędzie stoją bazarowe budy ze skarpetkami i majtkami, przeniesione z Jarmarku Europa. To właśnie stąd odjeżdżają autobusy 60 przewoźników na wschód – m.in. do Siedlec, Lublina, Mińska i Lwowa – łącznie 550 kursów dziennie.

Stadion kontra Stadion

Nieopodal trwa wbijanie kolejnych z 14 tys. pali pod fundamenty Stadionu Narodowego. W czwartek Narodowe Centrum Sportu ma otworzyć wnioski o udział w drugim etapie przetargu na wykonawcę stadionu. W kwietniu planuje podpisać z nim umowę.

– W przyszłym roku Dworzec Stadion zacznie kolidować z północną częścią budowy Stadionu Narodowego. Z tego powodu PKS musi zostać przeniesiony – mówi rzecznik NCS Marcin Hadaj.

– Nie ma jasnej koncepcji, co dalej z Dworcem Stadion – mówi dyrektor PKS Warszawa Piotr Grzegorczyk. – W tej sytuacji realne może stać się przeniesienie kursów, które mają jechać w kierunku wschodnim, na Dworzec Zachodni! A wtedy część przewoźników spróbuje zabierać pasażerów z Pragi „na dziko” – ostrzega.

Państwowy PKS Warszawa jest operatorem dworca od 1966 roku. Ostatnią umowę na dzierżawę terenu podpisano z tym przedsiębiorstwem na pół roku – z możliwością wypowiedzenia dwa tygodnie przed.

Czy autobusy ze wschodu kraju będą jeździły na Zachodni? Takich absurdalnych scenariuszy nie trzeba by rozpatrywać, gdyby wypaliły plany wkomponowania dworca autobusów dalekobieżnych w otoczenie nowego Dworca Wschodniego.

– W grudniu wskażemy partnera biznesowego, z którym przebudujemy Dworzec Wschodni i jego otoczenie – twierdzi rzecznik PKP Michał Wrzosek.Miejsce dla autobusów dalekobieżnych miało znaleźć się od strony ul. Lubelskiej. Te 27,4 tys. mkw. należą jednak do Poczty Polskiej. Według jej rzecznika Zbigniewa Baranowskiego, w sprawie tego terenu nikt się do jego instytucji nie zgłaszał. Z naszych informacji wynika, że nieoficjalne rozmowy prowadził wiceprezydent miasta Andrzej Jakubiak. Na razie bez skutku.

Będzie spór o operatora

Urząd wojewódzki lansuje przekazanie terenu Poczty Polskiej dla podlegającego mu PKS Warszawa za działkę zamienną, np. u zbiegu Al. Jerozolimskich i al. Prymasa Tysiąclecia. Tutaj rodzi się konflikt między wojewodą a prezydent miasta. Według dyrektora miejskiego Biura Komunikacji Mieczysława Reksnisa, operatorem powinien być bowiem Zarząd Transportu Miejskiego.

Każdy tydzień zwłoki przybliża nas do scenariusza „dzikich” kursów albo jazdy na Dworzec Zachodni. Dzisiaj w Biurze Komunikacji odbędzie się spotkanie w tej sprawie.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane