Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

W-Z znaczy wielki zator

Konrad Majszyk 25-02-2009, ostatnia aktualizacja 16-03-2009 13:00

Komunikacyjny koszmar zacznie się za dwa tygodnie. Most Śląsko-Dąbrowski zostanie zamknięty. Tramwaje utkną też przy wolskim pedecie. Korki sparaliżują Kercelak, plac Bankowy i skrzyżowanie przy kinie Femina.

Remont Trasy W-Z zbiegnie się w czasie z zamknięciem wiaduktu na ul. gen. Andersa (patrz strona 4). Poza tym to już kolejne utrudnienie dla pasażerów na Trasie W-Z. W 2004 roku tramwaje zostały z niej wycofane z powodu remontu tunelu pod Starówką. Za rok czekają nas zwężenia w związku z montażem przystanków pod Starówką. Tramwajarze w tym roku nie zdążą.
źródło: Życie Warszawy
Remont Trasy W-Z zbiegnie się w czasie z zamknięciem wiaduktu na ul. gen. Andersa (patrz strona 4). Poza tym to już kolejne utrudnienie dla pasażerów na Trasie W-Z. W 2004 roku tramwaje zostały z niej wycofane z powodu remontu tunelu pod Starówką. Za rok czekają nas zwężenia w związku z montażem przystanków pod Starówką. Tramwajarze w tym roku nie zdążą.
źródło: materiały prasowe
źródło: Życie Warszawy

Decydujący etap remontu Trasy W-Z między ul. Młynarską a Jagiellońską ruszy 15 marca. Wtedy tramwajarze zamkną most Śląsko-Dąbrowski, na który wejdzie wówczas... Krystyna Janda i Agata Buzek. Od godz. 6 do 10 przeprawą zawładnie ekipa kręcąca film „Rewers”. A po godz. 10 ruszy remont, który będzie śnił się kierowcom i pasażerom jak w najgorszych koszmarach.

– Korków nie unikniemy. Dla warszawiaków to będzie najtrudniejsza inwestycja od lat – ocenia dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta.

Na most Śląsko-Dąbrowski nie będą miały wjazdu samochody ani tramwaje. Trasa W-Z zostanie zamknięta od pl. Bankowego do ul. Jagiellońskiej. Na tym odcinku będzie po jednym pasie tylko dla autobusów miejskich, ale bez wiaduktu przy Pałacu pod Blachą. Jak dojechać z placu Bankowego na Dworzec Wileński? Zastępcze linie autobusowe Z-2 i Z-3 pojadą wahadłowo i „na pętelkę”:

∑ z pl. Bankowego przez ul. Nowy Zjazd, na dół do Wisłostrady i na górę ul. Grodzką znowu do Bankowego.

∑ z Dw. Wileńskiego przez most na dół do Wisłostrady i z powrotem na Pragę. Obie linie będą się mijały na Grodzkiej pod mostem, gdzie znajdzie się wspólny przesiadkowy przystanek Podzamcze. Linia Z-4 pojedzie zaś przez most Świętokrzyski, a Z-1 ruszy z Koła na Podzamcze.

Od strony Woli tramwaje linii 23 i 26 dojadą do nowej „zawrotki” między jezdniami al. Solidarności przy Grubej Kaśce. Prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos zapowiedział, że taki układ torów może się jeszcze przydać i zapewne nie będzie rozbierany po zakończeniu remontu. Tramwaje linii 4, 13 i 41 pojadą przez most Gdański, a 2, 32 i 46 przestaną kursować.

Także 15 marca tramwajarze zamkną przejazd ul. Młynarską – od Płockiej do Wolskiej obok pedetu. W związku z tym objazdami pojadą linie 13, 23 i 24.Każdy etap remontu został rozpisany co do dnia (patrz mapka). Według wiceprezydenta Jacka Wojciechowicza, największe utrudnienia skończą się do 30 sierpnia.

Od kwietnia do września czekają nas trzy etapy wymiany torów wymagające wyłączania torów kolejno: na Towarowej i Okopowej oraz w al. Solidarności.

Największą złość pasażerów wywoła zamknięcie skrzyżowania al. Solidarności z al. Jana Pawła II. Tutaj trzeba będzie wyłączyć naraz obie prostopadłe trasy. Ratusz tak boi się tej inwestycji, że przekłada ją już kolejny kolejny: najpierw przesunął ją z 2008 roku na 2009 rok, a już w roku 2009 z wiosny na lato.

Jakie będą dla pasażerów korzyści z remontu ? Szybsza jazda dzięki nowym pasom autobusowo-tramwajowym między pl. Bankowym i Dworcem Wileńskim i dla tramwajów na Młynarskiej.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane