Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Białołęka z zajezdnią dla supertramwajów

Monika Górecka-Czuryłło, Konrad Majszyk 27-03-2009, ostatnia aktualizacja 28-03-2009 13:29

Miasto kupi dziewięć hektarów przy ul. Marywilskiej pod pierwszą od lat 50. zajezdnię tramwajową: dla linii na Tarchomin i Nowodwory

Decyzję podjęła prezydent miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz podczas ostatniego posiedzenia zarządu miasta. Jak ustaliło „ŻW”, nowa zajezdnia ma powstać obok tramwajowej pętli Żerań Wschodni, na której zatrzymują się dziś linie 4 i 41.

To teren Annopola, gdzie dziś diabeł mówi „dobranoc”: między magazynami i hurtowniami, tuż obok kanału Żerańskiego, za którym mają się zainstalować na przełomie 2009 i 2010 r. kupcy ze Stadionu Dziesięciolecia.

– Zajezdnia na Annopolu jest potrzebna miastu. Mogłaby obsługiwać m.in. linie kursujące mostem Północnym – mówi dyrektor Biura Architektury Marek Mikos. – Atutem tego miejsca jest fakt, że znajduje się obok działającej dziś pętli tramwajowej – wymienia.

– Już dziś jest nam ciasno, a toczy się przecież przetarg na 186 nowych niskopodłogowych tramwajów. Zajezdnia Annopol będzie niezbędna, żeby obsłużyć linie planowane na prawym brzegu Wisły – mówi „ŻW” prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane