Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Na Andersa start wielkiej rozbiórki

KMaj 29-03-2009, ostatnia aktualizacja 30-03-2009 15:25

Zrujnowany przejazd przy Dworcu Gdańskim zaczął znikać znad torów kolejowych. Czy nowy wiadukt uda się otworzyć do 24 kwietnia?

autor: Kuba Kamiński
źródło: Fotorzepa
autor: Marcin Gałuszko
źródło: TVP Warszawa
autor: Marcin Gałuszko
źródło: TVP Warszawa

W nocy z niedzieli na poniedziałek drogowcy wyłączyli sieć trakcyjną PKP nad dwoma torami od strony Śródmieścia. Od dzisiejszego poranka na Andersa trwa spektakularna rozbiórka.

– Do akcji wkroczy ciężki sprzęt. Prace potrwają nie dłużej niż dziewięć dni – mówi wicedyrektor Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Andrzej Marecki.

Drogowcy obiecują warszawiakom, że będą pracować po 16 godzin na dobę. W niedzielę nic tego zrywu nie zapowiadało. Na sennym zapleczu budowy nie było żywego ducha. W miejscu zerwanych jezdni stały porzucone dźwigi i koparki. Nie pracował nikt, mimo że przywrócenie przejazdu między Śródmieściem a Żoliborzem miało być priorytetem władz miasta.Od 6 marca powinien ruszyć montaż tymczasowej przeprawy, na której samochody i autobusy będą miały po jednym pasie w każdą stronę. Przejazd powinien zostać otwarty 24 kwietnia. W ubiegłym tygodniu wykonawca miał już sygnalizować, że termin się opóźni. Dyrektor Marecki dementuje te informacje.

Rozbiórka starego wiaduktu i budowa tymczasowej przeprawy będą kosztować ponad 7 mln zł. Wciąż nie został ogłoszony przetarg na trzy docelowe wiadukty – dwa drogowe i tramwajowy – które mają być gotowe do połowy 2011 roku.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane