Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Wielkie korki na Bank(owym)

Konrad Majszyk 07-05-2009, ostatnia aktualizacja 08-05-2009 21:24

Wbrew zapowiedziom pl. Bankowy nie będzie od niedzieli całkiem zamknięty. Do 20 czerwca samochody dostaną po jednym pasie „z zawijasem“. Ale autobusy utkną tam z nimi w wielkim korku.

źródło: Życie Warszawy
źródło: ZDM
źródło: Życie Warszawy

Komunikacyjne trzęsienie ziemi nadciąga. To efekt kolejnego etapu remontu Trasy W-Z za 125 mln zł. Od niedzieli znikną zwężenia ul. Wolskiej przy dawnym Pedecie (przeniosą się 200 metrów dalej: na skrzyżowanie Górczewskiej z Młynarską). Jednocześnie do remontu pójdzie newralgiczne skrzyżowanie w samym sercu miasta – pl. Bankowy.

Po pasie dla kierowców

Od 10 maja do 6 czerwca z al. Solidarności od strony Woli przez cały czas możliwy będzie tylko skręt w prawo, w stronę Ogrodu Saskiego. Nie przejedziemy al. Solidarności na wprost: zniknie dojazd do ul. Bielańskiej (autobusy kursujące przez most będą jeździły częściowo „pod prąd“ sąsiednią jezdnią al. Solidarności), a także zawrotka dla tramwajów między jezdniami al. Solidarności, obok Muzeum Niepodległości.

Do pl. Bankowego dojedziemy za to ul. Senatorską. Od 7 do 20 czerwca będzie odwrotnie: tramwajarze zamkną dla aut Senatorską, a odblokują dojazd do ul. Bielańskiej.

Do niedawna ratusz straszył całkowitym zamknięciem pl. Bankowego dla samochodów w relacji północ – południe, czyli między Andersa i Marszałkowską. Tędy miały jeździć tylko autobusy. Na szczęście tuż przed „godziną zero” decydenci nieoczekiwanie zmienili zdanie.

Auta zostaną wpuszczone na pl. Bankowy, ale tylko po jednym pasie w każdą stronę, więc i tak niewiele to da. Dodatkowe utrudnienie: od strony Andersa przejazd w stronę Ogrodu Saskiego będzie prowadził „zawijasem” po pasach przy urzędzie wojewódzkim.

– Według obliczeń, przy takiej organizacji ruchu przez pl. Bankowy będzie w stanie przejechać 800 aut na godzinę – mówi inżynier ruchu Janusz Galas. – Zdecydowanie zachęcam jednak kierowców samochodów do korzystania z objazdów. Wjazd na zakorkowany pl. Bankowy powinien być ostatecznością – przestrzega.

Wczoraj drogowcy malowali na Marszałkowskiej – całkiem bez sensu, bo w godzinach szczytu – nowe pasy ruchu, które mają zachęcić kierowców do ucieczki z Marszałkowskiej przed pl. Bankowym. Jadąc w stronę pl. Bankowego: na rondzie Dmowskiego znajdziemy dwa pasy do skrętu w lewo, przed Świętokrzyską wydzielony pas do skrętu w lewo i prawo, a przed Królewską – dwa pasy do lewoskrętu.

Jak wyznaczyć objazdy? Drogowcy stanęli przed misją niemożliwą. Z powodu remontu zamknięta jest Trasa W-Z (mogą nią jeździć tylko autobusy). Samochody nie mają też wjazdu na Krakowskie Przedmieście. Znaki wskażą więc kierowcom możliwość jazdy al. Jana Pawła II albo Krasińskich i Bonifraterską, które nie będą w stanie przyjąć tego ruchu. Inżynier Galas przyznał, że korki rozleją się po trasach odległych od pl. Bankowego: Wisłostradzie oraz trasach: Łazienkowskiej i AK.

Bus na saperskim moście

ZTM przygotował w związku z zamknięciem pl. Bankowego serię zmian (patrz ramka). Nowością jest linia autobusowa Z-3 kursująca między pl. Wilsona i stacją metra Politechnika po tymczasowym wiadukcie na ul. Andersa. W nocy z poniedziałku na wtorek odbyły się tu próby obciążeniowe z udziałem czterech 25-tonowych ciężarówek i autobusu. Wczoraj Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych otrzymał ekspertyzę: wiaduktem mogą jeździć autobusy, ale tylko krótkie: do 12 metrów. ZTM obiecuje, że w szczycie pojawią się co 6 minut.

– Pasażerowie kursujący z północy na południe wciąż powinni korzystać z metra – mówi dyrektor ZTM Leszek Ruta.Tramwaje Warszawskie wykorzystają remont pl. Bankowego do wymiany nieużywanych wówczas torów na łuku przy Ogrodzie Saskim.

Trzeci etap remontu Trasy W-Z będzie wymagał wyłączenia z ruchu tramwajów na ul. gen. Andersa i Marszałkowskiej między ul. Stawki i pl. Zbawiciela oraz w al. Solidarności między pl. Bankowym i al. Jana Pawła II.

Linie tramwajowe 4, 18, 26, 35 i 36 zostaną zawieszone. Linia 27 wróci na starą trasę: metro Marymont – cm. Wolski. Z kolei tramwaje 13, 19, 24 i 25 zmienią trasy. Oto szczegóły:

13: Osiedle Górczewska – Kawęczyńska-Bazylika

19: Nowe Bemowo – Wyścigi

24: Gocławek – cm. Wolski

25: Żerań Wschodni – Banacha. Dodatkowo Zarząd Transportu Miejskiego uruchomi tramwajowe linie zastępcze o nietypowym oznakowaniu 76 i 78:

76: Osiedle Górczewska – Okęcie

78: Metro Młociny – Żerań FSO.

Oto zmiany tras linii autobusowych:

171: Torwar – Nowe Bemowo

410: Groty – Zachęta

520: Marysin – Koło

522: Wilanów – Znana

E-2: Wilanów – Nowe Bemowo

N11: Skarbka z Gór – Dw. Centralny

N21: Stara Miłosna – Dw. Centralny

N61: Struga – Dw. Centralny

N71: Wola Grzybowska – Dw. Centralny

Z-2: Dw. Wileński – Okopowa

ZTM uruchomi też autobusową linię zastępczą:

Z-3: metro Politechnika – pl. Wilsona.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane