Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Tańszy łącznik z lotniskiem

Konrad Majszyk 30-06-2009, ostatnia aktualizacja 01-07-2009 13:29

Ponad cztery lata po terminie spółka PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyła oferty w przetargu na 1,5-kilometrowy łącznik kolejowy między lotniskiem Okęcie a dworcami: Zachodnim, Centralnym i Wschodnim. Internet huczy od komentarzy: „to cud na kolei”.

autor: Pasterski Radosław
źródło: Fotorzepa

Wiadomość jest dobra: zanosi się nawet na 120 mln zł oszczędności. PLK planowały wydać na tę inwestycję nie więcej niż 353,8 mln zł. Tymczasem najniższą ofertę spośród siedmiu biorących udział w przetargu złożyło niemiecko-polskie konsorcjum firm Bilfinger Berger, ZUE Kraków i PeBeKa Lubin – 233,8 mln zł.

Jak zapowiadają PLK, wskazanie wykonawcy nastąpi w połowie sierpnia, a podpisanie umowy we wrześniu. Kolejarze nie chcą się już przyznawać do tego, ile razy przekładali otwarcie ofert.

– Za każdym razem było to o jeden raz za dużo. Nie ma się czym chwalić – odpowiada samokrytycznie rzecznik PLK Krzysztof Łańcucki. Ta inwestycja to dla stolicy priorytet spod szyldu „Euro 2012”. PLK przewiduje od podpisania umowy 16 miesięcy na budowę i dwa kolejne na odbiory. Zapowiadają otwarcie łącznika na koniec 2011 roku (pasażerowie mieli korzystać z linii w 2005 r.).

Podróż pociągiem z portu lotniczego Fryderyka Chopina do centrum Warszawy potrwa 20 minut. Dzisiaj mamy do wyboru tylko przejazd samochodem albo autobusem: ul. Żwirki i Wigury albo Poleczki.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane