Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Trasa do Puławskiej, potem przez Ursynów

Konrad Majszyk 10-08-2009, ostatnia aktualizacja 11-08-2009 15:47

Umowa na budowę ekspresowej „elki“ od Marynarskiej do Okęcia i Puławskiej podpisana. Trasa ma zostać otwarta w „przeddzień“ Euro 2012.

autor: Marian Zubrzycki
źródło: Fotorzepa

Chodzi o 7,5 kilometra dróg ekspresowych: S79, czyli Trasy N-S, od ul. Marynarskiej do skrzyżowania w Dawidach z południową obwodnicą ; S2, czyli pierwszego odcinka południowej obwodnicy, od Trasy N-S do Puławskiej. Te dwa odcinki tworzą literę L, więc drogowcy nazywają ją „elką“.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała wczoraj umowę z austriacko-polskim konsorcjum Teerag-Asdag i Intop Tarnobrzeg. Wartość kontraktu to ponad 1,1 mld zł (o ponad 600 mln zł mniej, niż przewidywał kosztorys inwestorski).

– Planujemy otwarcie drogi wiosną 2012 roku – mówi rzeczniczka mazowieckiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska.

Kontrakt przewiduje na budowę 22 miesiące, nie wliczając jednak okresów zimowych. Jeśli zimy będą ostre, może się nie udać. Dzięki „elce“ przybędzie nowy dojazd do lotniska Okęcie i powstanie alternatywa dla zakorkowanych ul. Rzymowskiego i Marynarskiej. Jej budowa oznacza też, że przez Ursynów przejdzie w tunelu pod ul. Płaskowickiej południowa obwodnica (kończenie trasy na Puławskiej byłoby bez sensu).

Projekt „elki“ przewiduje dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Zakładana dozwolona prędkość to 80 km/godz. W ramach tej inwestycji powstaną cztery węzły drogowe: Marynarska, Lotnisko (przy terminalu cargo), Port Lotniczy (zjazd w kierunku Terminalu 1 i 2) i Puławska.

W czasie budowy korki będą na Puławskiej, przy Realu. Wylotówka w stronę Piaseczna ma być zwężona do dwóch pasów w każdą stronę.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane