Za ile A2 między Łodzią a Warszawą?
W piątek złożone zostaną ostateczne oferty cenowe na budowę autostrady A2 na odcinku Stryków-Konotopa, czyli między Łodzią a Warszawą.
Minister infrastruktury Cezary Grabarczyk poinformował w czwartek, że Ten fragment A2 jest podzielony na pięć odcinków, dla których przetargi na wykonanie odbywają się oddzielnie.
- Na poszczególne odcinki zgłosiło się od 15 do 19 wykonawców. W sumie jest ponad 70, ponieważ niektórzy zgłosili się do wszystkich odcinków - powiedział w czwartek Grabarczyk w rozmowie z Polsat News.
- Jutro zostaną złożone ostateczne oferty cenowe - dodał.
Jak podała pod koniec czerwca Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, umowa na projekt i budowę ma być podpisana do 30 września 2009 r.
Minister Grabarczyk powiedział też, że jeszcze w tym roku należy się spodziewać przetargu na ostatni odcinek autostrady A4. - Gdy chodzi o autostradę A4, tam mamy do ogłoszenia jeszcze jeden przetarg i on zostanie ogłoszony w czwartym kwartale tego roku - mówił minister infrastruktury.
Pod koniec kwietnia konsorcja polskie, chińskie i indyjskie złożyły w sumie 87 ofert na budowę odcinka autostrady A2 Stryków-Konotopa, który liczy 91 km. Podzielony on został na pięć fragmentów: 29,2 km, 16,9 km, 20 km, 17,6 km i 7,1 km. według informacji GDDKiA kilka ofert zostałoodrzuconych.
Przetarg na projekt i budowę odcinka A2 Łódź - Warszawa został ogłoszony pod koniec marca. Inwestycja zostanie zrealizowana w systemie "Projektuj i Buduj", który zakłada wybranie jednego wykonawcy do projektu budowlanego i do budowy. Według GDDKiA, pozwala to zaoszczędzić czas, a także eliminuje potencjalne konflikty podczas budowy między projektantem a wykonawcą.
Również w marcu rząd wydał rozporządzenie dot. finansowania A2 Łódź - Warszawa. Pieniądze na budowę tego odcinka będą pochodzić z Krajowego Funduszu Drogowego, w tym z kredytu zaciągniętego w Europejskim Banku Inwestycyjnym.
Obecnie autostrada A2 liczy 253,9 km i łączy Łódź z Nowym Tomyślem (Wielkopolskie) - na odcinku od Konina do Nowego Tomyśla jest płatna.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.