Ekspresem na lotnisko, ale w 2012 r.
Ruszyła długo oczekiwana budowa dwóch odcinków trasy ekspresowej łączącej lotnisko Okęcie z węzłami przy ul. Puławskiej i ul. Marynarskiej. 7,5-kilometrowa ulica zostanie oddana do użytku dopiero w kwietniu 2012 r. i będzie kosztować ok. 1,1 mld zł.
Nowa trasa ma rozładować korki na ul. Rzymowskiego, Marynarskiej i Sasanki oraz poprawić komunikację w południowej części Warszawy. – Skorzystają głównie mieszkańcy Ochoty, Ursynowa i Wawra, ale także osoby dojeżdżające do pracy spoza stolicy – mówi wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski.
Kierowcy będą mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Wzdłuż ulicy powstaną ekrany akustyczne, separatory i pasy zieleni. Przebudowane zostanie też torowisko tramwajowe przy Marynarskiej.
Odcinek miedzy węzłem Puławska a lotniskiem będzie fragmentem Południowej Obwodnicy Warszawy, a odcinek do węzła Marynarska stanowić będzie przedłużenie trasy NS.
Na budowę trasy mieszkańcy południowych dzielnic czekają od lat. Rozpoczęcie blokowały jednak liczne protesty osób, które mają mieszkać w jej pobliżu, ekologów i firm, które przegrały przetargi.
Z kolei w czwartek rozpocznie się kolejna inwestycja: poszerzenie i budowa bezkolizyjnych skrzyżowań na Trasie AK od węzła „Modlińska“ do węzła Piłsudskiego w Markach.
Dodaj swoją opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.