Łuki z Niemiec i Holandii dla kładek na Modlińskiej
Drogowcy zamówili za granicą stalowe łuki dla mostów nad Kanałem Żerańskim. Za miesiąc zacznie się ich montaż.
Do maja 2011 roku drogowcy mają poszerzyć do czterech pasów w każdą stronę przejazd do Elektrociepłowni Żerań nad Kanałem Żerańskim i bocznicą kolejową. Powstanie też wiadukt dla przyszłej linii tramwajowej i kładki dla rowerzystów oraz pieszych.
Te ostatnie będą podwieszone na efektownych stalowych łukach w kolorze czerwonym. I tu pojawił się kłopot.
– Żaden zakład w Polsce nie podjął się dostarczenia i wygięcia rur o zamówionej średnicy – mówi rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Małgorzata Gajewska.
Ostatecznie firma Mosty Warszawa, czyli polski wykonawca, zamówiła rury w hucie w Niemczech, a ich wygięcie w specjalistycznym zakładzie w Holandii. W ciągu najbliższego miesiąca mają zostać przetransportowane do Polski, gdzie zostaną zespawane. Kiedy zacznie się ich montaż, trwająca od maja na Modlińskiej budowa wreszcie „wyjdzie z ziemi“.
Do lutego 2010 roku drogowcy obiecują zbudować tzw. wiadukt tramwajowy (bez torów) i rozebrać dzisiejszą jezdnię w stronę mostu Grota-Roweckiego. Wtedy nastąpi zmiana: ruch do centrum zostanie tymczasowo przeniesiony na wiadukt tramwajowy.
Przebudowa Modlińskiej na Żeraniu będzie kosztowała 111 mln zł.
Dodaj swoją opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.