Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

A może Euro 2013?

Robert Biskupski, Konrad Majszyk 03-11-2009, ostatnia aktualizacja 04-11-2009 20:07

Lotnisko Modlin? Może się uda, ale bez pociągu. Dworzec PKS? Nie wiadomo gdzie. W przygotowaniach do Euro pełno dziur.

Terminal dla lotniska w Modlinie. Internauci zauważyli już  w nim duże podobieństwo np. do zabudowań z lotniska w Brukseli. Niestety, w Polsce od lat istnieje tylko na obrazku
źródło: materiały prasowe
Terminal dla lotniska w Modlinie. Internauci zauważyli już w nim duże podobieństwo np. do zabudowań z lotniska w Brukseli. Niestety, w Polsce od lat istnieje tylko na obrazku

Dwie miejskie komisje zajęły się wczoraj przygotowaniami Warszawy do Euro 2012. Radni chcieli się dowiedzieć o losy lotniska w Modlinie i dworca PKS Stadion.

Najpierw policzmy ptaki

– Lotnisko w Modlinie zostanie otwarte wiosną 2012 roku – mówi Krzysztof Klimaszewski ze spółki Port Lotniczy Modlin.

Dat było już jednak wiele. Według pierwszych obietnic, lotnisko Modlin miało funkcjonować w 2005 roku. Według jednej z teorii, Państwowe Porty Lotnicze torpedowały inwestycję, żeby nie robić konkurencji dla Okęcia. Przygotowania ugrzęzły też w rodzimych procedurach.

– Szlag mnie trafił, kiedy w ramach starań o decyzję środowiskową przez rok trzeba było liczyć przeloty ptaków – mówi burmistrz Nowego Dworu Mazowieckiego Jacek Kowalski.

Przewidywane koszty budowy nowego lotniska to 366 mln zł netto. Pieniądze mają wyłożyć m.in. Urząd Marszałkowski, Porty Lotnicze, Agencja Mienia Wojskowego i UE. We wrześniu został ogłoszony przetarg na budowę terminalu, do którego stanęło 18 firm. Ten na budowę płyty, miejsc postojowych itd. jest wciąż w przygotowaniu.

Jak do lotniska Modlin dojedziemy? Teoretycznie: pociągiem przez dzisiejszą bocznicę wojskową do centrum Warszawy, a potem na lotnisko Okęcie. Ale jak wczoraj usłyszeliśmy, tę budowę uda się skończyć „najwcześniej w 2013 roku”.

Starcie: ZTM kontra PKS

Nie wiadomo również, gdzie przeniesiony będzie Dworzec PKS Stadion. Miasto chciałoby postawić go na działce Poczty Polskiej. Ta woli jednak sprzedać teren drożej, np. deweloperowi. Do rozmów włączył się wojewoda Jacek Kozłowski.

– Jeśli nie uda się przejąć działki od Poczty, to zamiast dworca na gruntach miejskich powstanie rozbudowana pętla – mówi szef ZTM Leszek Ruta. Według niego, do czasu wybudowania dworca, który ma zostać otwarty tuż przed Euro 2012, dalekobieżne autobusy miałyby zatrzymywać się na pętli Wiatraczna.

– To jest 300 kursów dziennie, z podróżnymi, bagażami, odprowadzającymi, kupującymi bilety. Tam będzie kompletny chaos – odpowiada dyrektor Przedsiębiorstwa PKS Warszawa Piotr Grzegorczyk. – Czemu dyrektor PKS sieje wizje jak z horroru? Wszystko będzie dobrze – twierdzi dyrektor Biura Komunikacji Mieczysław Reksnis.

Opozycja grzmi: – Będzie dobrze? Zapewniają nas, że mistrzostwa się odbędą i mają rację – mówi Maciej Maciejowski (PiS). – Tylko nie zauważają, że miasto zostanie sparaliżowane.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane