Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Galimatias na Trasie Toruńskiej

kmaj 06-11-2009, ostatnia aktualizacja 06-11-2009 20:18

Drogowcy zamknęli dwa północne wiadukty w stronę centrum – nad torami kolejowymi i ul. Jagiellońską – między ul. Marywilską i Modlińską.

źródło: GDDKiA

Ruch do centrum odbywa się równoległymi wiaduktami (autobusy jeżdżą tzw. mostem Syreny). Pojazdy muszą pomieścić się na dwóch pasach.

Zwężenie zaczyna się już na wysokości „ślepych filarów” ma rondzie przy ul. Łabiszyńskiej. Taka organizacja ruchu potrwa do listopada 2010 roku.Wyłączone z ruchu zostały też „ślimaki” łączące ul. Marywilską i Wysockiego z Trasą Toruńską w kierunku Żoliborza. Jak wjeżdżamy więc z Marywilskiej i Wysockiego na Trasę Toruńską? „Ślimakiem”, który jeszcze w piątek służył do jazdy w przeciwną stronę. W ten sam sposób kursują autobusy linii 104, 112, 114, 118, 132, 134, 145, 156, 414, 506, 732 i N02. Szczegóły można zobaczyć na www.ztm.waw.pl.

To nie koniec utrudnień. Jadący od strony Marek nie mogą zjeżdżać z Trasy Toruńskiej na ul. Modlińską w kierunku Legionowa (obok Auchan). Radzimy bardzo uważnie przypatrywać się znakom.

Od soboty tramwaje nie kursują też ul. Jagiellońską między pętlą Żerań (między „ślimakami” na węźle Trasy Toruńskiej z Modlińską i Jagiellońską) i rondem Starzyńskiego. Do 15 listopada linia 16 kursuje do Dw. Wschodniego, 18 do Żerania Wschodniego, a 22 – do pętli Ratuszowa Zoo. Między pętlą Żerań FSO i Targową kursuje autobus linii zastępczej Z-2.

Powód – przebudowa Trasy Toruńskiej na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Prace na 7,1-kilometrowym odcinku między mostem Grota i ul. Piłsudskiego w Markach potrwają do kwietnia 2012 roku. Koszt prac to 869 mln zł.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane