Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Komunikacyjny lifting przed Euro 2012

Robert Biskupski 08-12-2009, ostatnia aktualizacja 09-12-2009 19:24

Połączenie stacji metra z Dworcem Gdańskim, więcej wyświetlaczy na trasach tramwajowych i nowy tabor – inwestycje komunikacyjne na 2010 r. w planach wyglądają imponująco.

źródło: materiały prasowe
autor: Jankowski Bartosz
źródło: Fotorzepa

Tablice, na których wyświetla się czas do przyjazdu tramwaju – takie, jakie stoją w Al. Jerozolimskich – mają pojawić się również na Trasie W-Z (od Dworca Wileńskiego do Cmentarza Wolskiego, w al. Zielenieckiej i na ul. Towarowej.

– Chcemy w miarę możliwości wprowadzać dynamiczną informację pasażerską na coraz większym obszarze – mówi prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos.

Planowane też są remonty torowisk tramwajowych, m.in. połączenia Dworca Wileńskiego ze Stadionem Narodowym, pętli przy ul. Kieleckiej na Mokotowie z Piaskami na Żoliborzu i ul. Radiowej z Boernerowem.

– Na tej ostatniej trasie w tej chwili mamy tylko jeden tor. Planujemy dobudować drugi – mówi prezes Karos. Tramwaje Warszawskie przygotowują się też do budowy długo wyczekiwanego połączenia ul. Radiowej z Górczewską, przez ul. Powstańców Śląskich.

Duże plany ma Metro Warszawskie. Oprócz startu drążenia centralnego odcinka II linii metra, przewidywanego na koniec roku, Metro koncentrować się będzie na rozbudowie bazy na Kabatach i połączeniu stacji metra z koleją przy Dworcu Gdańskim. – Oczywiście we współpracy z PKP – mówi prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk.

Z kolei Miejskie Zakłady Autobusowe planują zakupić 196 nowych autobusów i inne samochody, m.in. pogotowie techniczne i naukę jazdy.Jedyną miejską spółką komunikacyjną, która nie zamierza inwestować w przyszłym roku, jest Szybka Kolej Miejska. – Nie mamy za co – tłumaczy prezes SKM Leszek Walczak. – W przyszłym roku podpiszemy aneks do wieloletniej umowy z miastem i zrobimy audyt, który powie nam, na ile możemy się zadłużyć.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane