Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Buspas zatkał mosty

Konrad Majszyk 10-12-2009, ostatnia aktualizacja 10-12-2009 22:01

Z powodu buspasa mostem Łazienkowskim przejeżdża na dobę o 17,4 tys. aut mniej, ale urosły korki na innych przeprawach. „ŻW“ dotarło do najnowszych danych miasta.

źródło: Życie Warszawy

Przedstawiamy wyniki pomiarów natężenia ruchu przed wprowadzeniem siedmiokilometrowego buspasa na Trasie Łazienkowskiej i po. Zarząd Dróg Miejskich policzył pojazdy jeżdżące stołecznymi mostami w październiku tego roku, zestawiając je z danymi z analogicznego okresu rok wcześniej.

W 2008 r. przez most Łazienkowski przejeżdżało 134,5 tys. aut na dobę (w obu kierunkach). Po wydzieleniu buspasa przeprawę sparaliżowały korki. Kierowcy zaczęli jej unikać. W październiku tego roku jeździło Łazienkowskim, już tylko 117,1 tys. pojazdów na dobę.

Pas autobusowy miał zachęcić kierowców do przesiadki do komunikacji miejskiej. Zarząd Transportu Miejskiego uruchomił na buspasie dwie nowe linie 415 i 382 oraz zwiększył częstotliwość kursowania 523. Łącznie daje to 900 kursów dziennie w każdą stronę. Kierowcy nie chcą jednak wysiąść z samochodów. Badania wykazały, że... ruch przenosi się na inne mosty.

W październiku 2008 r. mostem Grota-Roweckiego jeździło ponad 151 tys. samochodów na dobę (to tyle, ile na wielopasmowych amerykańskich autostradach). Po otwarciu buspasa na Łazienkowskiej jest jeszcze gorzej: 158 tys. aut. Na moście Poniatowskiego jest ich o 4,7 tys. więcej, na Świętokrzyskim o 3,1 tys., a na Siekierkowskim – o 2,9 tys. Na Gdańskim ruch pozostał taki sam (w stronę Pragi wręcz się zmniejszył). Brakuje danych z tego roku dla mostu Śląsko-Dąbrowskiego. Dlaczego? Podczas remontu Trasy W-Z tramwajarze uszkodzili czujniki pomiarowe.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane