Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Korek po francusku

Konrad Majszyk 05-03-2010, ostatnia aktualizacja 06-03-2010 20:30

Od poniedziałku drogowcy zamkną Francuską na Saskiej Kępie. Wtedy Paryska powinna być już dawno przejezdna. Ale nie udało się. Obie ulice będą zablokowane w tym samym czasie.

Budowa deptaka Saskiej Kępy. Objazdy prowadzą ul. Saską i Wałem Miedzeszyńskim. Przejechać da się ul. Zwycięzców (przez skrzyżowanie na wprost). Drogowcy obiecują otworzyć ul. Paryską w połowie maja. Wtedy zamkną ostatni odcinek przeznaczony do przebudowy  – Francuską między Walecznych a Zwycięzców.
źródło: Życie Warszawy
Budowa deptaka Saskiej Kępy. Objazdy prowadzą ul. Saską i Wałem Miedzeszyńskim. Przejechać da się ul. Zwycięzców (przez skrzyżowanie na wprost). Drogowcy obiecują otworzyć ul. Paryską w połowie maja. Wtedy zamkną ostatni odcinek przeznaczony do przebudowy – Francuską między Walecznych a Zwycięzców.

Dzień Kobiet minie na Saskiej Kępie pod znakiem korków. Drogowcy zamkną ul. Francuską między rondem Waszyngtona a ul. Walecznych. Niestety, równolegle będą też trwały prace na Paryskiej – między Zwycięzców a Wersalską. Ta ostatnia miała zostać otwarta najpóźniej 31 grudnia ubiegłego roku.

Warszawiaków czekają uciążliwe objazdy. Kierowcy powinni korzystać z ul. Saskiej albo Wału Miedzeszyńskiego. Da się też przejechać ul. Zwycięzców na wprost, przez remontowane skrzyżowanie. Jak zapowiadają urzędnicy, tylko mieszkańcy będą mogli jeździć Francuską – do swoich domów.

Zarząd Transportu Miejskiego zmieni trasy autobusów. Linie 117, 147, N22, N72 pojadą Egipską i Saską. 138 będzie kursowało z mostu Łazienkowskiego przez Wał Miedzeszyński. Z kolei 146 pojedzie przez Wał Miedzeszyński, Zwycięzców i Saską.

Byłoby łatwiej, gdyby czynna była ul. Paryska. Już kiedy drogowcy zamykali ul. Paryską we wrześniu ubiegłego roku, przytoczyliśmy wypowiedź Tadeusza Rinna z Saskiej Kępy: – Robotnicy rozkopią jezdnię, aż przyjdzie zima. Powiedzą wtedy, że pracować się dalej nie da. A my zostaniemy tutaj z korkami i objazdami. Wtedy drogowcy solennie obiecywali, że zdążą do grudnia. Dlaczego się nie udało?

– Na Paryskiej trzeba było zgrać prace jeszcze dwóch innych inwestorów – mówi Małgorzata Gajewska rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. – Mazowiecka Spółka Gazownictwa przebudowuje swoje instalacje. Urząd Pragi-Południe buduje zaś Centrum Promocji Kultury.

Otwarcie Paryskiej drogowcy zaplanowali dopiero na połowę maja. Stąd decyzja ratusza o jednoczesnym zamknięciu ul. Francuskiej. – Nie chcieliśmy po prostu ryzykować przedłużenia tej inwestycji na 2011 rok – mówi rzecznik koordynatora remontów Tomasz Kunert.

Czy uda się jednak wyrobić przed grudniem tego roku? Nie wiadomo, bo w drugim etapie inwestycji też trzeba będzie koordynować różne prace. Dzięki tej inwestycji ma powstać „Krakowskie Przedmieście Saskiej Kępy”. Wartość kontraktu to 25,8 mln zł. Prace wykonuje wybrane w przetargu polskie konsorcjum firm Efekt i Adrog.

Przeczytaj również:

Guten Tag! Kup pan dziurę

Niemiecka gmina Niederzimmern w Turyngii sprzedaje dziury w drogach. Po 50 euro za jedną. Przenieśmy ten pomysł nad Wisłę! - pisze Konrad Majszyk na swoim blogu - blog.zw.com.pl/blok.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane