Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Kamery na stacjach i w pociągach WKD

szyp 01-06-2010, ostatnia aktualizacja 02-06-2010 22:01

Warszawska Kolej Dojazdowa zostanie objęta monitoringiem. A na peronach pojawią się tablice elektroniczne, które wskażą rzeczywisty czas przyjazdu pociągów.

autor: Gardziński Robert
źródło: Fotorzepa

WKD właśnie rozstrzygnęła przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej systemów: monitoringu i informacji pasażerskiej. – Kamery pojawią się na każdej stacji – mówi Jolanta Dałek z zarządu WKD. – Docelowo będą instalowane też w wagonach, ale tylko w nowych składach, na które dopiero czekamy. Nie ma sensu montować tak drogiego sprzętu w pociągach, które i tak przeznaczone są do wymiany.

Pierwszy z nowych pociągów przyjedzie z bydgoskiej fabryki PESA do Warszawy pod koniec 2011 roku. Pozostałych 13 zostanie dostarczonych do końca 2012 roku.

Szybciej ruszą kamery na stacjach. Na przełomie 2011 i 2012 r. monitoringiem zostanie objęta cała linia WKD. Obecnie działa tylko na stacjach w Pruszkowie i Milanówku. Obraz stamtąd jest przekazywany do miejscowych central straży miejskiej. Tak samo będzie po rozbudowie systemu. – Nie tworzymy odrębnego centrum obserwacyjnego. Gdy obraz trafia do lokalnych centrów, reakcja na jakieś wydarzenie będzie o wiele szybsza – tłumaczy Dałek.

To nie wszystkie nowości, jakie czekają pasażerów „wukadki”. Spółka planuje też wprowadzenie elektronicznego systemu informacji pasażerskiej. Na stacjach staną tablice, które będą wyświetlać informacje o czasie przyjazdu pociągów i ewentualnych opóźnieniach, a także dogodnych przesiadkach do innych środków komunikacji. System jest wzorowany na tablicach, które działają w metrze i na niektórych przystankach tramwajowych. WKD planuje później zintegrować obydwa systemy.

Ile spółka zapłaci za unowocześnienia? – Kosztorys przygotują projektanci tak, by jeszcze w 2010 r. ogłosić przetarg na wykonanie prac – mówi Dałek.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane