Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Obwodnica od autostrady do korka przed Puławską

Konrad Majszyk 01-07-2010, ostatnia aktualizacja 02-07-2010 22:01

Południowa obwodnica Warszawy w 2012 roku urwie się na ul. Puławskiej. Co z jej przedłużeniem w tunelu pod Ursynowem? Powstanie, ale najwcześniej w 2016 roku.

autor: Bartek Sadowski
źródło: Fotorzepa
Południowa obwodnica Warszawy z konotopy do Lotniska Chopina i Puławskiej. To część południowego pierścienia obwodnicy ekspresowej, czyli przedłużenia autostrady A2. Trasa z Konotopy do lotniska będzie miała 10,5 km długości i dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. W ramach inwestycji powstaną: tunel kolejowy, 13 wiaduktów, dwie kładki dla pieszych i 18 km ekranów akustycznych. Koszt: 908 mln zł (400 mln zł poniżej kosztorysu).
źródło: Życie Warszawy
Południowa obwodnica Warszawy z konotopy do Lotniska Chopina i Puławskiej. To część południowego pierścienia obwodnicy ekspresowej, czyli przedłużenia autostrady A2. Trasa z Konotopy do lotniska będzie miała 10,5 km długości i dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. W ramach inwestycji powstaną: tunel kolejowy, 13 wiaduktów, dwie kładki dla pieszych i 18 km ekranów akustycznych. Koszt: 908 mln zł (400 mln zł poniżej kosztorysu).

– To będzie kluczowy element obwodnicy, który umożliwi zjazd z autostrady A2 już podczas Euro 2012 – mówił wojewoda Jacek Kozłowski, podpisując ponad tysiąc stron pozwolenia na budowę.

– Prace przy budowie południowej obwodnicy z Konotopy do lotniska Chopina ruszą w drugiej połowie lipca – mówi dyrektor mazowieckiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Elżbieta Brenda. Już dwa tygodnie temu GDDKiA podpisała wartą 908 mln zł umowę z konsorcjum Bilfinger Berger. Wzdłuż tej trasy powstaną trzy bezkolizyjne węzły drogowe: Al. Jerozolimskie,Opacz i al. Krakowska. W budowy węzłów konieczne będzie zwężanie ruchliwych ulic poprzecznych, m.in. Al. Jerozolimskich i al. Krakowskiej. Ratusz postawił jednak warunek, że przez cały czas trwania inwestycji mają być na nich przejezdne minimum po dwa pasy.

Rozpoczyna się wyścig z czasem. Wykonawca ma czas na budowę 10,5 km trasy do końca sierpnia, ale musi być przejezdna już podczas Euro trzy miesiące wcześniej. Trasa urwie się wtedy na Puławskiej. – Ile kilometrów będzie miał korek na dojeździe do Puławskiej? – pytali wczoraj dziennikarze.

– W sprawie dalszego odcinka obwodnicy z 2,6-kilometrowym tunelem pod Ursynowem twrają procedury środowiskowe. Budowę planujemy w latach 2013-2016 – odpowiada dyr. Brenda.

Wojewoda Kozłowski zapowiedział dwa kolejne autostradowe pozwolenia na budowę: w lipcu pierwszego z trzech mazowieckich odcinków autostrady A-2 Stryków-Konotopa, a w sierpniu 20-kilometrowego fragmentu A-1 w powiecie gostynińskim.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane