Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Lotniska Modlin nie będzie na Euro 2012

Konrad Majszyk 07-07-2010, ostatnia aktualizacja 08-07-2010 16:58

Toczą się dwa przetargi na lotnisko dla tanich linii. Mimo to inwestycja po raz kolejny się opóźnia. Pod terminalem nie będzie też tunelu kolejowego.

Toczą się dwa przetargi na lotnisko
autor: Jakub Ostałowski
źródło: Fotorzepa
Toczą się dwa przetargi na lotnisko

– Robimy wszystko, żeby lotnisko zaczęło działać w 2012 roku. Wiele zależy jednak od tego, czy będą protesty w przetargach i jak srogie czekają nas zimy – mówi prezes spółki Port Lotniczy Modlin Piotr Okienczyc.

– Podczas Euro 2012 nie będzie lotniska w Modlinie. Ten termin jest już całkowicie niemożliwy do dotrzymania – ocenia Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych Tor.

Przedstawiciele spółki Port Lotniczy Modlin otworzyli w tym tygodniu oferty na budowę terminalu pasażerskiego. Spośród czterech firm najtańszą złożył Mostostal Warszawa – 69,5 mln zł. Dwa tygodnie temu poznaliśmy oferty na remont pasa i dróg kołowania oraz budowę odwodnienia i oświetlenia. Najtańsze okazało się konsorcjum Erbudu, które zaproponowało 100 mln zł. Prace mają zacząć się przed końcem wakacji.

– Przetargi się toczą, ale niepokojące są problemy z budową połączenia kolejowego. Bez niego lotnisko w Modlinie będzie nieatrakcyjne – uważa Adrian Furgalski. Władze Mazowsza zapowiadały modernizację byłej wojskowej bocznicy kolejowej i budowę podziemnej stacji pod terminalem. Realizacja tej ostatniej stanęła pod znakiem zapytania z powodu gigantycznych problemów finansowych Mazowsza.

– W tej sytuacji zostanie zapewne wybrany tańszy wariant bez tunelu – przyznaje Piotr Okienczyc.

To znaczy, że Modlin powtórzy błąd lotniska Balice w Krakowie, gdzie z powodu oszczędności stacja kolejowa powstała „w polu“ – kilkaset metrów od terminalu.

Według obietnic władz Mazowsza i Państwowych Portów Lotniczych, już w 2005 r. Modlin miał być drugim portem dla Warszawy. Do dzisiaj działa tutaj tylko prymitywne lotnisko z tzw. nieoprzyrządowaną drogą startową, z którego korzystają samoloty sportowe i turystyczne.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane