Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Przeżyć bez tramwajów

Piotr Szymaniak 09-07-2010, ostatnia aktualizacja 11-07-2010 19:24

Od poniedziałku Służewiec zostanie pozbawiony tramwajów. Wszystko przez przebudowę pętli, która potrwa do końca miesiąca.

Tak od poniedziałku będą kursowały tramwaje. Linia 44 zostaje zawieszona, a tramwaje linii 17 i 18 będą zaczynać i kończyć bieg na pętli Woronicza. Torowisko pomiędzy Woronicza a pętlą Służewiec będzie zamknięte. Wzdłuż torów do stacji Metro Wilanowska i Wierzbno kursować będą zastępcze autobusy linii Z-17 (w szczycie będzie kursować co 5 – 6 minut) i Z-44 (kursy co 3 – 4 minuty).
źródło: Życie Warszawy
Tak od poniedziałku będą kursowały tramwaje. Linia 44 zostaje zawieszona, a tramwaje linii 17 i 18 będą zaczynać i kończyć bieg na pętli Woronicza. Torowisko pomiędzy Woronicza a pętlą Służewiec będzie zamknięte. Wzdłuż torów do stacji Metro Wilanowska i Wierzbno kursować będą zastępcze autobusy linii Z-17 (w szczycie będzie kursować co 5 – 6 minut) i Z-44 (kursy co 3 – 4 minuty).

Tramwaje nie będą jeździły ulicami Marynarską i Wołoską na odcinku od Woronicza do pętli Służewiec. Oznacza to poważne utrudnienia dla tysięcy ludzi pracujących na Służewcu czy klientów Galerii Mokotów. Składy linii 17 i 18 zmieniają trasę: będą dojeżdżały tylko do pętli Woronicza. Linia 44 zostanie zawieszona.

– Żeby ułatwić pasażerom dojazd do Służewca, przygotowaliśmy dwie często kursujące linie zastępcze – mówi Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. Autobusy będą jeździć od przystanków metra wzdłuż wyłączonych z ruchu torów tramwajowych. Takie pojazdy oznaczone numerem Z-17 będą jeździć z metra Wilanowska al. Wilanowską, dalej Marynarską do Sasanki. W godzinach rannego i popołudniowego szczytu pojazdy mają kursować co 5 – 6 minut.

Z kolei autobusy Z-44 będą jeździć z metra Wierzbno ulicami: Woronicza, Wołoską, al. Wilanowską, przez metro Wilanowska i z powrotem al. Wilanowską i Wołoską, Joliot-Curie, Malczewskiego, al. Niepodległości, Woronicza do metra Wierzbno. W szczycie autobusy linii Z-44 mają jeździć co 3 – 4 minuty.

Bez zmian będą kursowały pozostałe linie autobusowe: 117, 136, 138, 182, 189, 218, 401 i 504.

Komunikaty o zmianach będą wygłaszane na wszystkich stacjach metra (w godzinach porannego szczytu w dniach 12 – 14 oraz 19 lipca). Dodatkowo na stacji Wilanowska, Wierzbno oraz przy zajezdni tramwajowej Woronicza w dniach 12 – 14 lipca w godz. 7 – 15 dyżurować będą informatorzy ZTM. W tramwajach pojawią się również ulotki informujące o zmianach. Przygotowano też plakaty, które zostaną rozwieszone w biurowcach.

Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do 30 lipca. Wtedy ma się zakończyć przebudowa pętli Służewiec u zbiegu ulic Marynarskiej i Suwak. Torowisko zostanie powiększone i przeniesione trochę dalej na północ. – Wszystko dlatego, że w miejscu obecnej pętli powstanie łącznik ul. Marynarskiej z drogą ekspresową S-2 – mówi Małgorzata Tarnowska z mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. –

Pętlę Służewiec przebuduje konsorcjum firm Teerag-Asdag i Intop Tarnobrzeg, wykonawca drogi ekspresowej S-2 na odcinku węzeł Puławska – węzeł Lotnisko i S-79 (N-S), pomiędzy węzłem Lotnisko a węzłem Marynarska.

Nowa pętla będzie bardziej funkcjonalna dla pasażerów. Wybudowane zostaną trzy perony dla wysiadających (dziś są dwa) oraz jeden zbiorczy przystanek dla wsiadających (obecnie nie ma takiego). Nie będzie trzeba już przechodzić pomiędzy peronami i sprawdzać, który tramwaj ruszy pierwszy. Dodatkowo powstanie jeszcze jeden boczny tor awaryjny, którego także brak na obecnej pętli.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane