Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Bruksela pompuje pieniądze w Koleje Mazowieckie

Konrad Majszyk 26-07-2010, ostatnia aktualizacja 26-07-2010 22:52

UE dołoży 71 mln zł do zakupu 11 lokomotyw dla nowych piętrowych pociągów i kolejnych 70 mln zł do modernizacji starych składów Kolei Mazowieckich.

11 lokomotyw Traxx Koleje Mazowieckie zamówiły u kanadyjskiego  Bombardiera za 204 mln zł w ubiegłym roku
źródło: Bombardier
11 lokomotyw Traxx Koleje Mazowieckie zamówiły u kanadyjskiego Bombardiera za 204 mln zł w ubiegłym roku

Pieniądze będą pochodziły z unijnej puli do podziału dla Mazowsza (tzw. Regionalnego Programu Operacyjnego), którą zarządza Urząd Marszałkowski. Prezes Kolei Mazowieckich Artur Radwan i marszałek województwa Adam Struzik podpisali dziś porozumienie w tej sprawie.

11 lokomotyw Traxx Koleje Mazowieckie zamówiły u kanadyjskiego Bombardiera za 204 mln zł w ubiegłym roku. Pojazdy mają dotrzeć na Mazowsze latem 2011 roku. Piętrowe pociągi typu push-pull (ang. ciągnij-pchaj) kupili już w 2007 roku. Z powodu braku specjalistycznych lokomotyw przez trzy lata nie mogli więc korzystać z opcji szybkiej zmiany kierunku jazdy, czyli największego atutu tej konstrukcji.

Trwa konkurs Kolei Mazowieckich na nazwę dla nowych lokomotyw. Internauci zaproponowali np. nazwę „skleroza” i „amnezja” (to nawiązanie do tego, że kolejarze zapomnieli dokupić lokomotyw). Koleje Mazowieckie tłumaczą się brakiem funduszy. Jak twierdzą, w podobny sposób pociągi push-pull kupowali kolejarze np. w Belgii.

To nie koniec prezentów z UE dla Kolei Mazowieckich. Bruksela dołoży też 70 mln zł do trwającej już modernizacji 150 starych pociągów elektrycznych. Prace mają skończyć się w 2011 roku.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane