Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

W kleszczach remontów

Konrad Majszyk 27-07-2010, ostatnia aktualizacja 28-07-2010 18:17

Drogowcy zamkną dziś ul. Emilii Plater obok Pałacu Kultury. Jeden z dwóch głównych objazdów poprowadzi al. Jana Pawła II, która też jest rozkopana i zwężona. Czy uda się uwinąć z inwestycjami do końca wakacji?

Z powodu remontu ul. Emilii Plater kursujące tędy autobusy pojadą objazdami przez al. Jana Pawła II. Autobusy nie będą kończyć tras na Emilii Plater, a na pętli przy Złotych Tarasach zostaną dla nich tylko stanowiska najbliżej Dworca Centralnego. Dla linii dziennych 160 i 444 oraz nocnych N31, N33, N35, N81, N83, N85 Zarząd Transportu Miejskiego wyznaczył przystanek końcowy w al. Jana Pawła II (przy Złotych Tarasach). Linia 519 przeniesie się na pętlę przy Dworcu Centralnym, natomiast linie 119 i 505 będą kończyły trasy w al. Jana Pawła II przy Złotej. Linie nocne N31 i N81 pojadą w obu kierunkach przez ul. Waryńskiego. Jak odnaleźć się w galimatiasie przystanków linii dziennych – pokazujemy na mapce. Dla linii nocnych mapka znajduje się na www.zw.com.pl. Według tego schematu trasy zmienią autobusy linii dziennych 102, 105, 119, 160, 444, 505, 507, 510, 519 i E-5 oraz nocnych N11, N12, N13, N21, N31, N33, N35, N41, N42, N44, N45, N46, N61, N62, N63, N71, N75, N81, N83, N85, N95. Tramwaje kursują al. Jana Pawła II i Al. Jerozolimskimi bez zmian. Szczegółowe trasy na www.ztm.waw.pl.
źródło: Życie Warszawy
Z powodu remontu ul. Emilii Plater kursujące tędy autobusy pojadą objazdami przez al. Jana Pawła II. Autobusy nie będą kończyć tras na Emilii Plater, a na pętli przy Złotych Tarasach zostaną dla nich tylko stanowiska najbliżej Dworca Centralnego. Dla linii dziennych 160 i 444 oraz nocnych N31, N33, N35, N81, N83, N85 Zarząd Transportu Miejskiego wyznaczył przystanek końcowy w al. Jana Pawła II (przy Złotych Tarasach). Linia 519 przeniesie się na pętlę przy Dworcu Centralnym, natomiast linie 119 i 505 będą kończyły trasy w al. Jana Pawła II przy Złotej. Linie nocne N31 i N81 pojadą w obu kierunkach przez ul. Waryńskiego. Jak odnaleźć się w galimatiasie przystanków linii dziennych – pokazujemy na mapce. Dla linii nocnych mapka znajduje się na www.zw.com.pl. Według tego schematu trasy zmienią autobusy linii dziennych 102, 105, 119, 160, 444, 505, 507, 510, 519 i E-5 oraz nocnych N11, N12, N13, N21, N31, N33, N35, N41, N42, N44, N45, N46, N61, N62, N63, N71, N75, N81, N83, N85, N95. Tramwaje kursują al. Jana Pawła II i Al. Jerozolimskimi bez zmian. Szczegółowe trasy na www.ztm.waw.pl.
źródło: Życie Warszawy

Utrudnienia obok Sali Kongresowej i Złotych Tarasów mają zacząć się dziś o godz. 22. Zarząd Dróg Miejskich zapowiada, że na 644-metrowym odcinku obok Sali Kongresowej odbędzie się „remont uderzeniowy”. Na czym będzie polegał?

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom drogowcy zamkną ulicę – między Świętokrzyską a wyjazdem z pętli Złote Tarasy – naraz w obu kierunkach. To oznacza większe korki, ale krótszy czas utrudnień.

Zobacz mapę autobusów nocnych!

Kłopoty czekają nie tylko kierowców, ale i pasażerów komunikacji miejskiej. Przesunięte zostaną pętle i przystanki autobusowe, dziesięć linii dziennych i 21 nocnych zmieni trasy.

Drogowcy obiecują szybkie tempo prac. Do jutrzejszego poranka ma zostać sfrezowany asfalt między biurowcem Warsaw Financial Center a hotelem InterContinental. Docelowo na Emilii Plater mają powstać pas dla autobusów i rowerów, zieleń zamiast miejsc parkingowych i stanowiska do „tankowania“ samochodów elektrycznych.

Objazd przez korki

– Jak objeżdżać zamknięty odcinek? Do wyboru jest Marszałkowska albo al. Jana Pawła II – mówi wicedyrektor Zakładu Remontów i Konserwacji Dróg Wiktor Wojewódzki.

Tymczasem ta ostatnia ulica jest rozkopana przez Stołeczne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej, które wymienia wielką magistralę. W stronę Mokotowa (na południe) kierowcom zostało tylko półtora pasa.

– Z wymianą magistrali pod al. Jana Pawła II nie można czekać. Musi skończyć się przed rozpruciem ronda ONZ pod budowę drugiej linii metra – mówi miejski koordynator remontów Wiesław Witek.

Podobnie ul. Emilii Plater – dlatego zaczyna się jej remont. Tędy poprowadzi objazd podczas zamknięcia Marszałkowskiej (będzie konieczny na kilka tygodni przy okazji budowy stacji metra Świętokrzyska).

Jak kończą drogowcy

Przygotowania do remontu Emilii Plater toczą się w atmosferze bałaganu. Zarząd Dróg Miejskich zapowiadał, że prace zaczną się na początku lipca – nie udało się. Dopiero w ubiegłym tygodniu przekazał ulicę wykonawcy. Ten utknął w uzgodnieniach z miejskim inżynierem ruchu Januszem Galasem – i nie udało się rozpocząć prac w poniedziałek.

Drogowcy znaleźli jednak wytłumaczenie dla wykonawcy. – Mniej liczy się, jak zaczną. Ważniejsze, jak skończą – mówi żartem rzeczniczka ZDM Urszula Nelken. – Wykonawcy stawiamy jeden warunek: musi otworzyć przejazd w obu kierunkach przed końcem sierpnia – zastrzega. Z powodu czterotygodniowej zwłoki ten termin jest już jednak nierealny. Zarząd Transportu Miejskiego obiecuje koniec objazdów autobusów 15 września.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane