Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Turbinowe rondo na budowanym węźle Marsa

Konrad Majszyk 09-08-2010, ostatnia aktualizacja 10-08-2010 12:59

Na rondzie o średnicy 100 metrów u zbiegu ulic Ostrobramskiej, Płowieckiej i Marsa drogowcy otworzą w tym tygodniu trzeci pas. – Dzięki temu korki się zmniejszą – twierdzą.

autor: Dominik Pisarek
źródło: Fotorzepa

Jak się dowiedzieliśmy, przełączenie ruchu zostało wstępnie zaplanowane na noc z czwartku na piątek. Rondo to element budowanego od 2008 roku tzw. węzła Marsa, czyli gmatwaniny estakad na granicy Wawra i Pragi-Południe. Na razie kierowcy mają tu po dwa pasy. Mimo wakacji codziennie stoją w korkach.

– Dzięki trzeciemu pasowi ruch będzie się odbywał płynniej. Korki powinny się zmniejszyć – twierdzi rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Małgorzata Gajewska.

Na większym „rondzie Marsa” natkniemy się na niestandardowe kierunkowe pasy, które wyprowadzają ruch z ronda. Z prawego będzie można pojechać tylko w prawo lub prosto, a z lewego – w lewo lub prosto (będą o tym przypominały znaki pionowe przed wjazdem na skrzyżowanie). To układ tzw. ronda turbinowego, który jest często stosowany w zachodnich metropoliach. Na „rondzie Marsa” nie będzie na razie sygnalizacji świetlnej. Według naszych ustaleń, drogowcy przygotowali projekt organizacji ruchu w dwóch wersjach: ze światłami i bez nich. Miejski inżynier Janusz Galas zaakceptował ten drugi. Dlaczego? Według jednej z koncepcji, ruch na stołecznych rondach odbywa się najsprawniej, kiedy... światła są zepsute. Koszt budowy węzła Marsa to 124 mln zł. Węzeł powinien zostać otwarty w listopadzie. Trwa budowa 250-metrowych estakady, które połączą Marsa z Ostrobramską.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane