Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Mijanka na Popiełuszki dopiero we wrześniu

Mariusz Gruza, Konrad Majszyk 10-08-2010, ostatnia aktualizacja 11-08-2010 13:51

Nad zrujnowaną komorą ciepłowniczą w rejonie ul. Krasińskiego jeszcze przez ponad trzy tygodnie nie będą kursowały tramwaje.

autor: Gardziński Robert
źródło: Fotorzepa

Tramwajarze i wodociągowcy podpisali wczoraj porozumienie w sprawie przywrócenia ruchu na torach na ul. Popiełuszki przy Krasińskiego. Urzędnicy zdecydowali, że powstanie tam tzw. mijanka (podobna jak przy Dworcu Gdańskim).

Dlaczego takie rozwiązanie jest konieczne? Wezwani do stolicy eksperci z Politechniki Płockiej orzekli, że tramwaje mogą jeździć nad uszkodzoną komorą nad ul. Popiełuszki, ale tylko jednym torem i tylko 10 km/godz. Mijankę zbudują pracownicy Tramwajów Warszawskich. Koszty pokryją zaś ci, do których należy uszkodzona komora pod torami tramwajowymi.

– Zobowiązaliśmy się w nim do sfinansowania kosztów projektu i budowy mijanki – potwierdza rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Bartosz Milczarczyk. – W tej chwili nie wiadomo jeszcze, ile to będzie nas kosztowało – zastrzega.

72 belki - o przekroju 20x20 cm użyto do podparcia grożącej zawaleniem komory

Podczas prac konieczne będzie zapewne zwężanie jezdni dla autobusów i samochodów. Jeszcze w ubiegłym tygodniu urzędnicy robili nadzieje warszawiakom, że tramwaje wrócą na Popiełuszki przed końcem sierpnia – zanim zaczną się korki. – Mijanka powinna być gotowa 5 września – rozwiewa te nadzieje rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Igor Krajnow.

To znaczy, że jeszcze przez ponad trzy tygodnie objazdami będą jeździły tramwaje linii 17 i 27. „Siedemnastka” kursuje przez al. Jana Pawła II do pl. Grunwaldzkiego, tam skręca w Broniewskiego, żeby dotrzeć do pętli Piaski. Linia 27 kursuje zaś Okopową do ronda „Radosława”, a stąd przez Słomińskiego, most Gdański i rondo Starzyńskiego do Jagiellońskiej. Z ronda „Radosława” na Młociny jeżdżą też autobusy zastępczej linii Z-7. Mijanka będzie funkcjonować do czasu wykonania generalnego remontu komory wodociągowej. Dopiero na początku września wodociągowcy otrzymają projekt oraz poznają zakres i koszty prac.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane