Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Bez alei centrum stanie

Konrad Majszyk 16-08-2010, ostatnia aktualizacja 17-08-2010 21:10

Od czwartku w al. Niepodległości kierowcom zostanie tylko po jednym pasie. Tramwaje znikną z torów między Nowowiejską i Woronicza. Niestety, remontu nie uda się skończyć w sierpniu.

autor: Kała Piotr
źródło: Fotorzepa
Objazdy komunikacyjne al. Niepodległości. ZTM zawiesi kursowanie jednej linii tramwajowej i zmieni trasy trzech innych. ∑ Linia 4: z Annopola na Wyścigi została  zawieszona ∑ 17: z Piasków pojedzie ul. Chałubińskiego i al. Niepodległości, skręci w Nowowiejską, a później Marszałkowską, Puławską i Woronicza, Wołoską i Marynarską dotrze na Służewiec ∑ 33 będzie robić pętlę: od metra Młociny przez Nocznickiego, Wólczyńską, Broniewskiego, al. Jana Pawła II, al. Niepodległości i Nowowiejską, Marszałkowską, Andersa i przez Stawki, al. Jana Pawła II i Broniewskiego wróci na Młociny ∑ 35 też robi pętlę: z Nowego Bemowa przez Powstańców Śląskich, Reymonta, Broniewskiego, al. Jana Pawła II, Stawki, Andersa, Marszałkowską, Nowowiejską, 
al. Niepodległości, Chałubińskiego, al. Jana Pawła II, Broniewskiego i Reymonta 
z powrotem na Bemowo.
Na trasy wyjadą dwie zastępcze linie autobusowe:  
∑  Z-1: z Woronicza przez Wołoską, Rakowiecką, al. Niepodległości, Trasę Łazienkowską na Koszykową ∑ Z-3 z pl. Narutowicza przez Filtrową, Krzywickiego na Koszykową.
źródło: Życie Warszawy
Objazdy komunikacyjne al. Niepodległości. ZTM zawiesi kursowanie jednej linii tramwajowej i zmieni trasy trzech innych. ∑ Linia 4: z Annopola na Wyścigi została  zawieszona ∑ 17: z Piasków pojedzie ul. Chałubińskiego i al. Niepodległości, skręci w Nowowiejską, a później Marszałkowską, Puławską i Woronicza, Wołoską i Marynarską dotrze na Służewiec ∑ 33 będzie robić pętlę: od metra Młociny przez Nocznickiego, Wólczyńską, Broniewskiego, al. Jana Pawła II, al. Niepodległości i Nowowiejską, Marszałkowską, Andersa i przez Stawki, al. Jana Pawła II i Broniewskiego wróci na Młociny ∑ 35 też robi pętlę: z Nowego Bemowa przez Powstańców Śląskich, Reymonta, Broniewskiego, al. Jana Pawła II, Stawki, Andersa, Marszałkowską, Nowowiejską, al. Niepodległości, Chałubińskiego, al. Jana Pawła II, Broniewskiego i Reymonta z powrotem na Bemowo. Na trasy wyjadą dwie zastępcze linie autobusowe: ∑ Z-1: z Woronicza przez Wołoską, Rakowiecką, al. Niepodległości, Trasę Łazienkowską na Koszykową ∑ Z-3 z pl. Narutowicza przez Filtrową, Krzywickiego na Koszykową.
źródło: materiały prasowe

To druga pod względem uciążliwości inwestycja drogowa tego lata. Od remontów w al. Niepodległości większe utrudnienia spowodowało tylko wyłączenie wiaduktu obok Dworca Gdańskiego – ocenia Tomasz Kunert z Biura Koordynacji Remontów. – Ten remont musimy jednak wykonać, zanim z powodu budowy drugiej linii metra zostanie zamknięta Marszałkowska.

Przebudowa tramwajowych rozjazdów sparaliżuje al. Niepodległości, ale także jej przedłużenie, czyli Chałubińskiego i al. Jana Pawła II. Remont rozpocznie się w czwartek jednocześnie w dwóch miejscach.

Przy Nowowiejskiej...

Pierwsze z nich to skrzyżowanie al. Niepodległości z Nowowiejską, w sąsiedztwie Politechniki Warszawskiej i Filtrów. Drogowcy zamkną tutaj jezdnię dla autobusów i samochodów w stronę Mokotowa – między Koszykową a Filtrową.

– Wszystko po to, żeby wymienić tory i rozjazdy, stosując przy tym systemy wyciszające i zmniejszające wibracje. Platformy przystankowe zostaną dostosowane do standardu znanego z Trasy W-Z – obiecuje rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka.

Aż do 19 września ruch w al. Niepodległości będzie się odbywał na tym odcinku sąsiednią jezdnią w obu kierunkach.

Efekt? Na tej jednej z najruchliwszych ulic w Warszawie zostanie dla kierowców tylko po jednym pasie w każdą stronę. Korki murowane. Jak nie utknąć na dobre? Drogowcy polecają objazd wąską ul. Krzywickiego (wzdłuż muru Filtrów) do Koszykowej albo z drugiej strony: przez ciasną Polną i Noakowskiego. Lepiej jednak jechać naokoło: Żwirki i Wigury (po drugiej stronie Pola Mokotowskiego) albo przez Waryńskiego i pl. Konstytucji.

Dodatkowe utrudnienia – Nowowiejska między Filtrami i al. Niepodległości będzie ślepa. Nie skręcimy stąd w kierunku ul. Krzywickiego, ani nie wyjedziemy na al. Niepodległości. Z tej ostatniej da się za to skręcić w drugą stronę, do placów: Politechniki i Zbawiciela.

Zarząd Transportu Miejskiego poleca warszawiakom przesiadkę do komunikacji, ale i tu nie będzie łatwo. Z powodu remontu tramwaje znikną całkowicie z al. Niepodległości między Nowowiejską a Woronicza. Nie dojadą więc na Rakowiecką i Wołoską. Nowowiejską będą kursowały jedynie do pl. Zbawiciela (bez dojazdu do pl. Narutowicza). Lukę mają zapełnić autobusy linii zastępczych „Z”, ale te utkną w korkach. Objazdy dla komunikacji pokazujemy w ramce pod mapką.

... i przy Rakowieckiej

Drugi tramwajowy remont wzdłuż al. Niepodległości zacznie się też w czwartek, ale kilkaset metrów na południe od pierwszego – przy mokotowskiej pętli Kielecka. Tramwajarze będą tam naprawiać drogowe przejazdy przez tory przy Rakowieckiej i Batorego.

Te prace zostały podzielone na dwa etapy. W pierwszej kolejności – od czwartku do 29 sierpnia – al. Niepodległości nie przejedziemy w stronę Mokotowa między Batorego a Rakowiecką. Możliwy będzie ruch tylko między ul. Bruna a wjazdem na teren Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Kierowcy będą musieli korzystać z objazdów – do wyboru: przez ul. Boboli albo Wiśniową.

W drugim etapie inwestycji – od 9 do 19 września – drogowcy zamkną przejazd ul. Batorego przez skrzyżowanie z al. Niepodległości.

Suwak spóźnił aleję

Prace tramwajowe w al. Niepodległości miały się odbyć w lipcu i sierpniu, kiedy ruch na ulicach jest najmniejszy. Dlaczego przeciągną się aż do 19 września?

Z remontem rozjazdów na skrzyżowaniu al. Niepodległości i Nowowiejskiej tramwajarze czekali na zakończenie przebudowy pętli tramwajowej przy ul. Suwak na Służewcu Przemysłowym.

– Pętla będzie niezbędna dla komunikacji zastępczej. Bez niej w czasie prac w al. Niepodległości nie byłoby tramwajów praktycznie na całym Mokotowie – mówi Tomasz Kunert.

Za przebudowę pętli Suwak odpowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która buduje drogowy węzeł u zbiegu Marynarskiej z Trasą N-S. Pracujące dla GDDKiA konsorcjum firm Teerag-Asdag i Intop Tarnobrzeg dwa razy z rzędu nie dotrzymało terminu. Wykonawca tłumaczy się m.in. ubiegłotygodniową burzą. Prace na pętli na Służewcu mają się skończyć w środę. Nie wiadomo, czy wykonawca zostanie ukarany za niesolidność.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane