Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Tramwaj bez przerwy

Konrad Majszyk 20-08-2010, ostatnia aktualizacja 21-08-2010 12:57

Wyczekiwany łącznik tramwajowy powstanie na Bemowie do końca 2011 r. Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na tory wzdłuż ul. Powstańców Śląskich między Górczewską i Radiową.

inwestycje tramwajowe na bemowie: Nowa trasa połączy północ i południe dzielnicy nad trasą S8. Z Bemowa da się dojechać tramwajem na Bielany, Żoliborz, Mokotów i Wolę. Mieszkańcy Boernerowa przesiądą się z „dwudziestki” na skrzyżowaniu linii.
źródło: Życie Warszawy
inwestycje tramwajowe na bemowie: Nowa trasa połączy północ i południe dzielnicy nad trasą S8. Z Bemowa da się dojechać tramwajem na Bielany, Żoliborz, Mokotów i Wolę. Mieszkańcy Boernerowa przesiądą się z „dwudziestki” na skrzyżowaniu linii.

Dzięki tej trasie mieszkańcy Bemowa będą mogli dostać się z północy na południe dzielnicy szybkim tramwajem, bez przesiadki do autobusu – mówi kierownik działu strategii Grzegorz Madrjas z Tramwajów Warszawskich. – Bemowo ma szczęście. Wszystkie nasze trasy po 1977 roku powstały właśnie dla tej dzielnicy – wylicza.

W latach 1980 - 2005 otwarto trzy odcinki związane z Bemowem. Pięć lat temu pasażerowie zaczęli korzystać z linii łączącej pętle Nowe Bemowo i Piaski – wzdłuż Powstańców Śląskich i Reymonta.

Rezerwa na wiadukcie

Tramwaje Warszawskie ogłosiły w piątek przetarg na projekt i budowę 1900 metrów torów między ul. Górczewską i Radiową. Do 30 sierpnia mogą zgłaszać się firmy zainteresowane uczestnictwem w walce o kontrakt. – Trasa tramwajowa powinna zostać otwarta przed końcem 2011 roku. Wszystko zależy jednak od przebiegu procedur przetargowych – mówi Grzegorz Madrjas.

Tramwaje pojadą po nowych torach między jezdniami ul. Powstańców Śląskich: od skrzyżowania z ul. Górczewską przez wiadukt nad budowaną przez środek Bemowa trasą ekspresową S8 (na niej drogowcy pozostawili rezerwę pod torowisko). Tramwaje dotrą następnie do skrzyżowania z Radiową, na środku którego będą rozjazdy z istniejącą linią prowadzącą w stronę pętli Koło. Ok. 150 metrów za Radiową tory skręcą spomiędzy jezdni na wschodnią stronę ul. Powstańców Śląskich.

– Przy okazji wykonawca poszerzy ul. Powstańców Śląskich między Wrocławską przy stacji Statoil a Radiową – cieszy się rzecznik Bemowa Krzysztof Zygrzak. – Po otwarciu linii uda się wreszcie przejechać całe Bemowo z północy na południe: od ul. Maczka do Połczyńskiej. To pomoże np. przy organizacji koncertów na lotnisku Bemowo.

Przystanki dla swingów

W ramach inwestycji wykonawca będzie musiał wybudować dziesięć nowych przystanków – przy ratuszu Bemowa, ul. Kazubów, Dywizjonu 303 i Radiowej. Rozebrane zostaną cztery stare. Każdy z przystanków będzie miał 66 metrów długości, czyli zmieszczą się tam po dwa nowe tramwaje Swing. Przy Radiowej będzie odcinek z trawą między torami. Przy ul. Górczewskiej i Radiowej na najsilniej obciążonych wlotach mają działać wydzielone tory dla każdego skrętu, żeby składy się nie blokowały.

Niestety, inwestycji nie uda się więc zgrać z budową 10,5 km trasy ekspresowej S8 z Konotopy do Trasy AK. Jak obiecuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, ta ma być gotowa jeszcze w tym roku. Dlaczego na tramwaj poczekamy aż rok?

Tramwaje Warszawskie twierdzą, że po rozpoczęciu inwestycji przez GDDKiA nie dało się uzyskać pozwolenia na budowę.

Jak obiecują Tramwaje Warszawskie, przed końcem tego roku ma za to zostać otwarta trasa na Boernerowo dla linii 20 wzdłuż ul. Dywizjonu 303 i Kaliskiego, która została zamknięta w 2008 roku. Odcinek nie będzie już więcej jednotorowy, znikną też kłopotliwe mijanki. Na razie wciąż nie ruszyła tutaj jednak obiecywana przez władze Warszawy budowa drugiego toru.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane