Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Nowiutkie przegubowce w innych kolorach

Konrad Majszyk 01-09-2010, ostatnia aktualizacja 02-09-2010 10:48

Wszystkie mają być wyposażone w klimatyzację, monitoring, biletomaty i fotele z tapicerką z wizerunkiem kolumny Zygmunta. Umowę na zakup 42 przegubowych solarisów podpiszą dziś prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz i prezes Miejskich Zakładów Autobusowych Mieczysław Magierski.

źródło: MZA
autor: Bosiacki Roman
źródło: Fotorzepa

Pierwsze niskopodłogowce przyjadą przed końcem października. Dostawy mają się zakończyć przed sylwestrem. Wartość kontraktu to 56 mln zł.

Polski producent Solaris dostał ten kontrakt „z wolnej ręki” (to rozszerzenie umowy z MZA z 2008 roku, na którą pozwala prawo zamówień publicznych). Operacja jest znana w branży jako „deal w MZA”. Dlaczego?

W zamian za to zlecenie polski producent nie protestował, kiedy niemiecki MAN wygrał warszawski przetarg na 70 przegubowców za 118 mln zł.

Według naszych informacji, 42 solarisy zostaną pomalowane według nowego wzoru. Oprócz stołecznych barw – żółtej i czerwonej – nad oknami pojawią się też czarne pasy. Jak usłyszeliśmy, według tych wytycznych mają być malowane wszystkie nowe autobusy. W podobny sposób będą wyglądały 183 tramwaje Swing z rekordowej dostawy za 1,5 mld zł.

Niektórzy czytelnicy narzekają, że dodanie do stołecznych barw czarnego koloru tworzy mimowolnie mieszankę kolorystyczną nawiązującą do niemieckiej flagi. Ratusz uznaje te zarzuty za absurdalne.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane