Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Prosta zamknięta dla „superkretów”

Konrad Majszyk 02-09-2010, ostatnia aktualizacja 02-09-2010 23:00

Tramwaje na ponad trzy lata znikną z ul. Skierniewickiej, Kasprzaka i Prostej. Powód – budowa drugiej linii metra. Z rejonu ronda Daszyńskiego mają wystartować dwie 80-metrowe tarcze TBM do drążenia tuneli.

Władze   Warszawy obiecują, że odcinek między rondem Daszyńskiego i Dworcem   Wileńskim zostanie otwarty pod koniec 2013 roku
źródło: ZTM
Władze Warszawy obiecują, że odcinek między rondem Daszyńskiego i Dworcem Wileńskim zostanie otwarty pod koniec 2013 roku

Ogromne utrudnienia dla pasażerów tramwajów zaczną się w najbliższy poniedziałek (6.09). Samochody i autobusy znikną z ul. Prostej tydzień później. Dlaczego tramwajowe utrudnienia zaczynają się wcześniej? Drogowcy muszą zbudować przejazd przez tory na wysokości ul. Korczaka, który będą wykorzystywali kierowcy.

Największe utrudnienia czekają pasażerów dojeżdżających do centrum z Woli i Bemowa. Kursujące Prostą tramwaje pojadą objazdami: linia 8 ruszy Wolską i al. Solidarności do Kercelaka, a tu skręci w prawo, żeby następnie Towarową dojechać do pl. Zawiszy (utrzymany będzie przejazd przez rondo Daszyńskiego w relacji północ-południe). 10 pojedzie z Wolskiej prosto: al. Solidarności aż do skrzyżowania przy kinie Femina; dopiero tu skręci w prawo, w al. Jana Pawła II.

Jednocześnie trwa budowa pasa do skrętu w lewo z Towarowej – od strony pl. Zawiszy – w Kolejową, którą poprowadzi objazd zamkniętej Prostej. Jak obiecuje Zarząd Dróg Miejskich, w najbliższy weekend odbędzie się też remont Siedmiogrodzkiej i Grzybowskiej, które też zostaną obciążone objazdami.

Budowa drugiej linii metra będzie kosztowała 4,1 mld zł. Władze Warszawy obiecują, że odcinek między rondem Daszyńskiego i Dworcem Wileńskim zostanie otwarty pod koniec 2013 roku.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane