Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Bez Prostej? To nie proste

Konrad Majszyk 12-09-2010, ostatnia aktualizacja 13-09-2010 08:12

Budowniczy metra zamknęli na trzy lata ul. Prostą. Równoległa Grzybowska zamieniła się w buspas. We wtorek rusza zaś remont Chłodnej, która z tego powodu nie posłuży do objazdów.

autor: Darek Golik
źródło: Fotorzepa
Objazd dla samochodów zamkniętej Prostej prowadzi ul. Karolkową, Przyokopową i Kolejową do Towarowej (dla jadących w przeciwną stronę powstał specjalny lewoskręt – z Towarowej w Kolejową). Autobusy pojadą Karolkową i Grzybowską, które zostaną zamienione na buspasy.
źródło: Życie Warszawy
Objazd dla samochodów zamkniętej Prostej prowadzi ul. Karolkową, Przyokopową i Kolejową do Towarowej (dla jadących w przeciwną stronę powstał specjalny lewoskręt – z Towarowej w Kolejową). Autobusy pojadą Karolkową i Grzybowską, które zostaną zamienione na buspasy.

Zamieszanie zaczęło się na Prostej w sobotę rano, kiedy robotnicy montowali blaszane ogrodzenie po obu stronach ulicy. W niedzielę dwie koparki zrywały tory tramwajowe, którymi jeszcze tydzień temu kursowały tramwaje linii 8 i 10.

Gapie z ciekawością zaglądali ze ogrodzenie od strony ronda Daszyńskiego. – Aż boję się pomyśleć, co będzie się tu działo w poniedziałek – mówi Paweł z Bemowa. – Czy się przesiądę do komunikacji? Na razie kupiłem bilet tygodniowy. Będę obserwował sytuację i po tym czasie zdecyduję co dalej – ujawnia swoją strategię.

Wszyscy się nie zmieszczą

Według obliczeń Zarządu Transportu Miejskiego, układ ulic objazdowych nie będzie w stanie wchłonąć takiego ruchu, jaki odbywał się czteropasmową ul. Prostą. Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz publicznie już nawet błagała warszawiaków o wyrozumiałość.

Objazd dla samochodów zamkniętej Prostej prowadzi ul. Karolkową, Przyokopową i Kolejową do Towarowej (dla jadących w przeciwną stronę powstał specjalny lewoskręt – z Towarowej w Kolejową). Drogowcy podpowiadają też objazd Płocką, Wolską, al. Solidarności, ale te trasy na pewno też będą kompletnie zatkane.

Na dodatek kierowcy jadący ul. Kasprzaka mogą skręcić w Karolkową tylko w prawo. W lewo się nie da, bo Karolkowa i Grzybowska zamieniły się w buspasy. Policjanci z drogówki mają się tu dziś czaić z fotoradarem. Jak działa komunikacja? Przez rondo Daszyńskiego – wzdłuż Towarowej i Okopowej – nadal kursują tramwaje. Zarząd Transportu Miejskiego wycofał tylko linie 8 i 10 ze Skierniewickiej i Prostej. „Ósemka“ jeździ teraz Wolską, al. Solidarności do Kercelaka, a stąd Towarową do pl. Zawiszy. „Dziesiątka“ kursuje Wolską i al. Solidarności do kina Femina, gdzie skręca w al. Jana Pawła II.

Linie 105, 125, 159, 178, 501, 506, 507 omijają Prostą przez Karolkową, Grzybowską i Towarową do ronda Daszyńskiego, gdzie wracają na stare trasy (w kierunku ronda ONZ mają kursować Grzybowską do Żelaznej).

Chłodna rozkopana

Część samochodów mogłaby pojechać równoległą Chłodną. Ale jutro burmistrz Woli Marek Andruk uroczyście rozpocznie jednak przebudowę Chłodnej i Elektoralnej, między Żelazną i al. Jana Pawła. To sztandarowa przedwyborcza inwestycja władz Woli, dzięki której ulica ma się zamienić w prestiżowy deptak.

Dlaczego rusza jednocześnie z zamknięciem Prostej?

– Na razie przejazd Chłodną zostanie zachowany. Zgodziliśmy się tylko na zamknięcie połowy ulicy, po południowej stronie kościoła św. Karola Boromeusza – uspokaja rzecznik koordynatora remontów Tomasz Kunert. Ta wolska inwestycja za 11 mln zł potrwa jednak 12 miesięcy. Czy w jej trakcie trzeba będzie zablokować przejazd? Nie wiadomo. Na razie wykonawca nie zatwierdził u miejskiego inżyniera Janusza Galasa projektów organizacji ruchu.

Tarcze pod Świętokrzyską

Na Prostej budowniczy mają w tym tygodniu przekładać kolidujące z metrem instalacje podziemne – m.in. ciepłownicze, wodociągowe i teletechniczne.

W ciągu kolejnych tygodni między rondem Daszyńskiego a Karolkową powstanie szyb startowy o długości 133 metrów dla dwóch tarcz drążących TBM, a jednocześnie korpus przyszłej stacji metra Rondo Daszyńskiego. Odcinek między rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim ma zostać otwarty pod koniec 2013 roku.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane