Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Okopowa i Towarowa zejdą pod ziemię?

Aleksandra Pinkas, Konrad Majszyk 14-09-2010, ostatnia aktualizacja 15-09-2010 17:17

900-metrowy tunel między ul. Grzybowską i Anielewicza. Na górze przedwojenny Kercelak i dwa wieżowce. To nowy pomysł na wygląd Woli.

Samochody miałyby zjeżdżać sześć metrów pod ziemię na odcinku między Anielewicza a Grzybowską. Tonące codziennie w korkach ulice Towarowa i Okopowa to fragment tzw. obwodnicy Śródmieścia.
źródło: Życie Warszawy
Samochody miałyby zjeżdżać sześć metrów pod ziemię na odcinku między Anielewicza a Grzybowską. Tonące codziennie w korkach ulice Towarowa i Okopowa to fragment tzw. obwodnicy Śródmieścia.

We wrześniu pod obrady Rady Warszawy trafi projekt miejscowego planu zagospodarowania Woli, na temat którego będą dziś dyskutowali mieszkańcy. Architekci proponują, żeby Okopową i Towarową schować w tunelu między Grzybowską i Anielewicza. Jezdnie mają się znaleźć sześć metrów pod ziemią i liczyć po trzy pasy.

– W ten sposób chcemy udrożnić skrzyżowanie Wolskiej, al. Solidarności i Okopowej, na którym kierowcy muszą stać codziennie w korkach – wyjaśnia burmistrz Woli Marek Andruk.

Miejska koncepcja zakłada częściowe odtworzenie dawnego Kercelaka, czyli przedwojennego skrzyżowania ul. Leszno, Ogrodowej i Okopowej. W planach jest też odtworzenie ul. Kaczej oraz połączenie Anielewicza z Młynarską. Nad tunelem powstałby wtedy bardzo atrakcyjny teren pod zabudowę usługowo-mieszkaniową. Przy placu mogą wyrosnąć kamienice – od ośmiu do dziesięciu kondygnacji. Koncepcja dopuszcza też ustawienie dwóch wieżowców o wysokości do 150 metrów. Pomysł tunelu dla Okopowej i Towarowej chwali urbanista Grzegorz Buczek.

– Jeśli Warszawa ma być metropolią, trzeba śmiałych rozwiązań – mówi. Z szacunków Woli wynika, że budowa tunelu to koszt ok. 80 mln zł. Nie ma go jednak w planach inwestycyjnych miasta na 2014 rok.

W środę o godz. 17 w Pałacu Kultury i Nauki w sali nr 2018 odbędzie się dyskusja w sprawie planu. Wstęp jest wolny.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane