Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Przegubowce z Poznania lada moment w Warszawie

Konrad Majszyk 29-09-2010, ostatnia aktualizacja 30-09-2010 13:23

W październiku do stolicy dotrze 10 z 70 nowiutkich przegubowców. To kolejny zakup, dzięki któremu przed Euro 2012 z ulic mają zniknąć ikarusy.

Autobusy MAN dla Warszawy w fabryce w Poznaniu
źródło: MZA
Autobusy MAN dla Warszawy w fabryce w Poznaniu

Pierwsze trzy przegubowce serii Lion’s City dla Warszawy stoją już na placu manewrowym poznańskiej fabryki niemieckiego koncernu MAN.

– Najpóźniej w ostatnim tygodniu października do stolicy dotrze 10 pierwszych autobusów – mówi rzecznik Miejskich Zakładów Autobusowych Adam Stawicki. – Potem będą dostarczane w tempie 10 sztuk co tydzień – zapowiada.

Pojazdy mają być obsługiwane przez praską zajezdnię Stalowa. Zarząd Transportu Miejskiego nie zdecydował jeszcze, na jakie linie je skieruje. W grę wchodzi linia 190 z Bemowa do Marek.

70 zamówionych przegubowców pochłonie 118 mln zł. MZA kupiły tabor w formie leasingu zwrotnego (miejska spółka będzie je spłacać przez pięć lat).

Autobusy są wyposażone w klimatyzację o podniesionej wydajności (w standardzie „śródziemnomorskim”). W środku i na zewnątrz znajduje się łącznie 10 kamer, które rejestrują obraz na twardym dysku. Wewnątrz jest siedem monitorów do wyświetlania informacji dla pasażerów i reklam. Całość uzupełnia charakterystyczna stołeczna tapicerka już nie tylko z kolumną Zygmunta, ale też z pałacem w Wilanowie, Pałacem Kultury i pomnikiem Nike.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane