Tunel do lotniska Chopina ugrzązł w ropie i carskim forcie
– Oficjalny termin otwarcia łącznika z lotniskiem Chopina to wciąż czerwiec 2011 roku, ale ta data jest już nie do utrzymania. Stanie się to później – mówi wiceprezes PKP Polskie Linie Kolejowe Paweł Dziwisz.
Kolejarze twierdzą, że pociągi pojadą tędy dopiero od nowego rozkładu, czyli 15 grudnia 2011 roku. Skąd opóźnienie? Dyrektor kontraktu Wojciech Puścikowski tłumaczył się m.in. odnalezieniem ruin carskiego Fortu Zbarż z XIX wieku i skażeniem gruntu ropą (do tego nie chce przyznać się zaopatrujący lotnisko Petrolot).
Kolejarze sprowadzili wczoraj dziennikarzy po chybotliwych schodach kilkanaście metrów pod ziemię. Zobaczyliśmy budowę tunelu o długości 1,2 km. To element prawie 2-kilometrowego łącznika między przystankiem PKP Służewiec i nową stacją kolejową pod Terminalem 2.
Wartość inwestycji to 192 mln zł, z czego część inwestycji zwróci UE. Łącznik powinien zostać otwarty już w 2007 roku, ale o trzy lata opóźnił go czeski projektant Sudop Praha. Naliczone mu kary przekroczyły już wartość kontraktu na projekt.
Pierwszy z 13 pociągów Elf dla Szybkiej Kolei Miejskiej do obsługi tego łącznika ma przyjechać w kwietniu przyszłego roku. Pasażerowie mają pokonywać odległość między lotniskiem Chopina a stacją PKP Śródmieście w 20 minut. W pociągach będą obowiązywały miejskie bilety.
Dodaj swoją opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.