Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Tunel do lotniska Chopina ugrzązł w ropie i carskim forcie

Konrad Majszyk 07-10-2010, ostatnia aktualizacja 08-10-2010 13:26

– Oficjalny termin otwarcia łącznika z lotniskiem Chopina to wciąż czerwiec 2011 roku, ale ta data jest już nie do utrzymania. Stanie się to później – mówi wiceprezes PKP Polskie Linie Kolejowe Paweł Dziwisz.

autor: Danuta Matloch
źródło: Fotorzepa
autor: Danuta Matloch
źródło: Fotorzepa
autor: Danuta Matloch
źródło: Fotorzepa

Kolejarze twierdzą, że pociągi pojadą tędy dopiero od nowego rozkładu, czyli 15 grudnia 2011 roku. Skąd opóźnienie? Dyrektor kontraktu Wojciech Puścikowski tłumaczył się m.in. odnalezieniem ruin carskiego Fortu Zbarż z XIX wieku i skażeniem gruntu ropą (do tego nie chce przyznać się zaopatrujący lotnisko Petrolot).

Kolejarze sprowadzili wczoraj dziennikarzy po chybotliwych schodach kilkanaście metrów pod ziemię. Zobaczyliśmy budowę tunelu o długości 1,2 km. To element prawie 2-kilometrowego łącznika między przystankiem PKP Służewiec i nową stacją kolejową pod Terminalem 2.

Wartość inwestycji to 192 mln zł, z czego część inwestycji zwróci UE. Łącznik powinien zostać otwarty już w 2007 roku, ale o trzy lata opóźnił go czeski projektant Sudop Praha. Naliczone mu kary przekroczyły już wartość kontraktu na projekt.

Pierwszy z 13 pociągów Elf dla Szybkiej Kolei Miejskiej do obsługi tego łącznika ma przyjechać w kwietniu przyszłego roku. Pasażerowie mają pokonywać odległość między lotniskiem Chopina a stacją PKP Śródmieście w 20 minut. W pociągach będą obowiązywały miejskie bilety.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane