Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

PKP Stadion do remontu

mz 09-10-2010, ostatnia aktualizacja 10-10-2010 21:59

Na przełomie października i listopada ma być gotowy projekt dworca Warszawa Stadion - poinformował rzecznik Grupy PKP Łukasz Kurpiewski. Według kolejarzy, podczas ME2012 wraz z dworcem Wschodnim przyjmie on najwięcej pasażerów zmierzających na Stadion Narodowy.

autor: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa

Jak wyjaśnił Kurpiewski, prace budowlane mają się rozpocząć pod koniec roku. - To mały obiekt, więc nie powinno być najmniejszych problemów z ukończeniem inwestycji przed mistrzostwami - dodał.

Dworzec Stadion jest położonym najbliżej Stadionu Narodowego przystankiem kolejowym. Obecnie budynek jest bardzo zaniedbany - przed mistrzostwami kolejarze chcą go odnowić, ale jego elewacja pozostanie prawie w niezmienionym kształcie. Budynek ma zyskać nowy system informacji dla pasażerów, system nagłośnienia oraz monitoring, który będzie połączony z systemem kamer miejskich Warszawy. Dworzec będzie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających trudności z poruszaniem się.

Remont budynku dworca Warszawa Stadion wykona firma ZAB-BUD, która wygrała przetarg o wartości 6 mln zł. PKP SA i wykonawca podpisali umowę w połowie lipca.

Kolejarze przymierzają się także do modernizacji linii kolejowej na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Stadion. Projekt ma objąć też przebudowę przystanku Warszawa Stadion i stacji Warszawa Wschodnia - modernizację peronów i przejścia podziemnego pod torami tak, by stacja była "przyjazna" dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się, budowę wiat chroniących przed deszczem, modernizację oświetlenia zewnętrznego i instalacji oświetleniowej w˙przejściu podziemnym pod torami i na peronach.

Na razie zarządzająca torami spółka PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyła oferty w przetargu na realizację inwestycji. Wpłynęły cztery oferty opiewające na kwoty od 63,8 mln zł do 106,8 mln zł brutto. Jak powiedział PAP rzecznik działającego w ramach PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji, Robert Kuczyński, kolejarze chcą wyłonić wykonawcę i podpisać umowę do końca roku. Wykonawca będzie miał pół roku na zakończenie prac.

PAP

Najczęściej czytane